Senaste nytt

Värsta ni sett? Hört?

Status
Stängd för vidare inlägg.

nota bene

Medlem
@SAS_CPH_Lounge 'Problemet' är väl att om en svensk/skandinav/europé kommer till ett muslimskt land kommer inte vi att mötas av 'respekt' på samma sätt. Att som kvinna gå klädd i shorts utan huvudbeklädnad i ett muslimskt land leder sällan till 'respekt' från de lokala invånarna.

Det är liksom två sidor på myntet - antingen tar man seden dit man kommer, eller så visar alla kulturer respekt genom full förståelse/tolerans med den 'främmande' kulturens seder.
 
@SAS_CPH_Lounge 'Problemet' är väl att om en svensk/skandinav/europé kommer till ett muslimskt land kommer inte vi att mötas av 'respekt' på samma sätt. Att som kvinna gå klädd i shorts utan huvudbeklädnad i ett muslimskt land leder sällan till 'respekt' från de lokala invånarna.

Det är liksom två sidor på myntet - antingen tar man seden dit man kommer, eller så visar alla kulturer respekt genom full förståelse/tolerans med den 'främmande' kulturens seder.

Nu handlar tråden om lounge, och där är det ingen sådan skillnad om loungen/flygplatsen ligger i ett arabland eller Sverige. Jag vet lounger i Europa där man inte accepterar shorts.
 

Johanna

Medlem
Edit. För att undvika missförstånd så var inlägget inte riktat mot Johanna per se utan det är riktat mot "publiken" :)
Jag tog det inte personligt. Men om man utgår ifrån att en själv är i centrum och allt jag gör är rätt och andra ska anpassa sig till mig då brukar man ha svårt att visa respekt. Respekt iaf för mig innebär att man som jag skrev försöker att inte störa andra när man utövar vad det är nu man vill göra.

De männen som satt bakom oss på flyget och valde att plugga in en högtalare för att dela musik tänkte inte på någon annan än sig själva. För mig är det inte typen av ljud man ger ifrån sig som spelar roll utan att man gör så mycket ljud ifrån sig så att andra får svårt att göra det dom vill göra. Någon kanske hade huvudvärk och behövde det tyst omkring sig, någon annan kanske ville läsa en bok i lugn och ro. Det handlar helt enkelt om att ge utrymme åt alla så att det jag gör inte påverkar andra.
 

flying

Medlem
Foljande:

Flying tar rygg pa van +1 mot SAS loungen pa EWR

Dragon: Boarding kort!!!
Van: Har ar vara boarding kort och mitt star alliance.
Dragon: Ok, men hur ska han dar komma in da!!!?!! (Jag)
Van: Tror han klarar sig.
Dragon: Du vet att du bara kan gasta en (1)!?!!?
Van: Ja.
Dragon (till mig): Hur har du tankt komma in da!!??
Jag: Duger det med SAS Pandion alt LH F biljett!??

Inte bara storys om problem passagerare tycker jag ska vara har!!!
 

MWi

Medlem
Stötte på ett gäng amerikanska soldater för ett par år sen i Doha, var tydligt att två av dem var lite "mer rutinerade" och skötte sig. Den "yngre" i gänget "snapsade" på rejält och var på det berömda håret från att blir inte bara portad utan häktad av airport-security....
 

anjak

Medlem
Har idag spenderat några timmar i SAS gold T5 och det är intressant hur mycket folk pratar i loungen. Idag har jag hört saker om Sveriges utrikesminister, tillsättande av ledande person inom stort börsbolag. Nedläggning av enhet med många anställda inom stort bolag och en hel presentation inför ett styrelsemöte i ett annat.
 

blobloblo

Medlem
Har idag spenderat några timmar i SAS gold T5 och det är intressant hur mycket folk pratar i loungen. Idag har jag hört saker om Sveriges utrikesminister, tillsättande av ledande person inom stort börsbolag. Nedläggning av enhet med många anställda inom stort bolag och en hel presentation inför ett styrelsemöte i ett annat.

Om du väljer att lita på informationen kan du nog göra ett och annat aktieklipp
 

Kajsan

Medlem
Den vill jag se, ja djävlar vilket liv och så ställer han hon tillbaka den och går vidare. Gärna i london eller i Japan.

Kan i tänka er det. :p:D:p

Bevittnade det i Newark i LH:s guld lounge i måndags. A Scharwenegger-bred kille som stående precis invid den plats där flaskorna finns, försåg sig med fullstor vattenflaska som han halsade ur och lämnade flaskan halvfull när en avgång ropades ut. Tipsade den rådvilla personalen när de skulle plocka undan de två nyss påfyllda vinglasen att vattenflaskan nog inte borde ställas tillbaka. De tackade och uttryckte sin avsmak. Vill inte mästra, men ville inte heller riskera att få ta del av resterna.
 

Kajsan

Medlem
För något år sedan såg jag en idiot med en glassbytta vid baren och plockade på sig mat. QUOTE]

.
Funderade vid senaste besök i USA om vi ser olika på att ta med från bufféer i olika delar av världen och/eller om det har med resevanan/livssituationen att göra. Har vid två tillfällen på mellanklasshotell (Quality och Fairfield/Marriott) sett hur kanadensiska lärare med elever i övre tonåren ogenerat försett sig till dagens kommande utflykt. Inte heller tips eller tillrättavisning när eleverna fyllde fat efter fat med enbart bacon under frukosten. Samma ta-med-sig-beteende vid senaste besök i NY med personer av asiatiskt utseende men där jag inte fångade upp språk som avslutade frukosten med en full famn av frukt från buffén. Jag talar då inte om dem som först åt sin frukost och därefter laddade bricka med ny sådan och tog med upp i hissen. Det kan ha varit fullt "legitimt" med andra gäster som inte kunnat komma ned. Så frågan är - finns det möjligtvis lite olika inställning som gör att vi reagerar och tycker att det ska vara "rättvist", när trots allt möjligheten ges
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen