Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

AndreasI

Ny medlem
Sitter och väntar på SK910 efter ombokning från SK904. Funderar på om man hade tur i oturen som ändå blev ombokad till en annan SAS-flight. Så mycket överkapacitet lär de ju inte ha att de sväljer en i stort sett full kärra på de övriga avgångarna.
 

MrWorldWide

Ny medlem
Skulle åkt till LAX i morgon med avgång 9:55. Inställd nu och får åka via Köpenhamn och San Francisco i stället, tar sex-sju timmar extra. Finns det något man kan göra? Har jag rätt till kompensation från SAS?
 

SK989

Medlem
Skulle åkt till LAX i morgon med avgång 9:55. Inställd nu och får åka via Köpenhamn och San Francisco i stället, tar sex-sju timmar extra. Finns det något man kan göra? Har jag rätt till kompensation från SAS?
Det beror lite på skälet till att planet du skulle rest med är inställt men i de flesta fall har du rätt till ersättning när ett flyg ställs in mindre än 14 dagar före avresa. Ersättningen kan reduceras om man bokas om och når sin slutdestination inom en viss tidsram men i ditt fall (långflygning och du kommer fram mer än fyra timmar efter ursprunglig tid) har man rätt till 600 euro.
 

NotRyan

Medlem
Håller tummarna för dig! För det borde väl vara samma kärra som ska ta mig mot Newark på lördag...
I normalfallet ja, men dom har Chicaco och Hong Kong-maskinerna att laborera med också. När jag åkte till Hong Kong för snart två veckor sedan så var det samma maskin som inkommande SK904 från Newark.
 
Toppen