Senaste nytt

Senator eller Eurobonus Diamond vad väljer Ni?

Kricka

Medlem
Tack för goda synpunkter, väljer M M och får dessutom två år Senator

Varje gång du förnyar ditt Senatorkort, dvs. vartannat år får du två upgrade vouchers. Dessa
räcker till två uppgraderingar (one-way) short-haul eller en uppgradering (one-way) long-haul.
Naturligtvis i mån av plats.
Som @agehall skriver i sitt inlägg så är intjäningen rätt dålig i Economy, skaplig i Z (rabatterad
Business) och bra i C, D, J och F.
 

Pingus

Medlem
Så hos MM gäller det för fler än en person i samma bokning?
Erfaringsmessig er de betydelig mer fleksible enn SK selv om det ikke er en formell rettighet; med SK må man mereller mindre tvinge frem et ledig sete for EBG+ medlemmet, og ikke snakk om å forsøke å gi noe mer.
 

Matsson

Medlem
Har aktiverat familjens 5 år gamla konton och fört över 800 k hiltonpoäng till mitt(80 k mm) Slänger ut en kompletterande fråga, förmodligen i fel forum: finns det numera NÅGOT sätt att med betalkort överföra till miles and more utan att vara skriven i Schweiz /Tyskland?
 

Senator

Moderator
Har aktiverat familjens 5 år gamla konton och fört över 800 k hiltonpoäng till mitt(80 k mm) Slänger ut en kompletterande fråga, förmodligen i fel forum: finns det numera NÅGOT sätt att med betalkort överföra till miles and more utan att vara skriven i Schweiz /Tyskland?

Sen in i matchen.. Ja, det går i Schweiz.. @Jakob K kom nästan i mål i Tyskland, men något hände på vägen...

Jag kör dubbelt, men inte EBD men Senator + EBG. Dock ryker nog mitt EBG snart då jag inte har rest så mycket inom Skandinavien i år. Jag kör:
Amex Plat i Sverige + EB
Amex Plat i Schweiz + Miles & More

Jag har kört rätt mycket med AMEX i Sverige och byggt upp en bra balans av EB + 2-for-1.

Som statuskund är SEN hästlängder före i min värld (jämfört med EBG i mitt fall), bemötande runt i världen och fördelar är mycket bättre. Jag har "alltid" fått bonusplats när det har behövts på Lufthansa även om inget finns. Grym förmån att ha. Gäller ej Förstaklass med enbart Business.

Rapport kommer inom kort gällande nya Swiss F och nya loungen. Strunta i bilen i Frankfurt och FCT i Frankfurt, och satsa på Swiss First på A330 och B77W. Swiss är helt annan kaliber ombord, visade sig åter i natt at de håller högre klass än Lufthansa ombord. För mig är det som händer i luften viktigare än det som händer på marken.
 

Matsson

Medlem
Har bokning ut BKK hem SiN i F oktober, samt 3-4 resor F under 2017. ser fram emot fin rapport. Föredrar personligen swiss framför LH och når enkelt Senator på bekostnad av EBD. Kanske skall aktivera gammalt konto hos credit suisse i lausanne. Vill gärna att min spend på ett eller annat sätt kan konverteras till m-m via lämpligt kort. Kanske amex plat via club Carlsson t ex. Förövrigt, bil kan man åka hemma istället för 340 meter till Z gate
 

Jakob K

Medlem
Jag ska vara en hel vecka i DACH nu och då tänkte jag gå runt bland alla banker och försöka få till SEN-kreditkort.

mvh

Sen in i matchen.. Ja, det går i Schweiz.. @Jakob K kom nästan i mål i Tyskland, men något hände på vägen...

Jag kör dubbelt, men inte EBD men Senator + EBG. Dock ryker nog mitt EBG snart då jag inte har rest så mycket inom Skandinavien i år. Jag kör:
Amex Plat i Sverige + EB
Amex Plat i Schweiz + Miles & More

Jag har kört rätt mycket med AMEX i Sverige och byggt upp en bra balans av EB + 2-for-1.

Som statuskund är SEN hästlängder före i min värld (jämfört med EBG i mitt fall), bemötande runt i världen och fördelar är mycket bättre. Jag har "alltid" fått bonusplats när det har behövts på Lufthansa även om inget finns. Grym förmån att ha. Gäller ej Förstaklass med enbart Business.

Rapport kommer inom kort gällande nya Swiss F och nya loungen. Strunta i bilen i Frankfurt och FCT i Frankfurt, och satsa på Swiss First på A330 och B77W. Swiss är helt annan kaliber ombord, visade sig åter i natt at de håller högre klass än Lufthansa ombord. För mig är det som händer i luften viktigare än det som händer på marken.
 
Toppen