Senaste nytt

Spritfråga. Flyg från Kina med mellanlandning i Istanbul.

joa

Medlem
Vill inte gå på en nit. Någon som vet att det funkar att köpa i Kina med mellanlandning i Istanbul?
 
Har du lång väntetid i Istanbul kanske du kan lägga det i det incheckade bagaget, om flygbolaget går med på att du hämtar ditt bagage i Istanbul (och checkar in det igen).
 

joa

Medlem
Ingen som säkert vet?
Hinner inte checka in en väska till och samlar på en speciell spritsort och det finns inget AB intresse i Istanbul, men oftast hittar man nåt kul i Kina.
 

ante888

Medlem
Flög BKK-IST-ARN och klarade mig med en flaska whiskey som var i en "duty free" plastpåse igenom säkerhetskontrollen (som handbagage), vet inte om det är annorlunda från Kina.

Tillägg: Detta var den 31:a januari 2016.
 

joa

Medlem
Tack. Det borde inte skilja så länge påsen är sealed. Borde handla mer om flygplatsens policy.
 

Dr. Miles

Expert
Tack. Det borde inte skilja så länge påsen är sealed. Borde handla mer om flygplatsens policy.
När jag har läst japanska reseforumets kommentar, verkar det som det varierar beroende på personalen.
Vissa hade inga problem med flaskor som var plomberade. Vissa blev sina plomberade flaskor konfiskerade. Båda från Osaka och från Tokyo.
 

joa

Medlem
När jag har läst japanska reseforumets kommentar, verkar det som det skiljer gång på gång.
Vissa hade inga problem med flaskor som var plomberade. Vissa blev sina plomberade flaskor konfiskerade. Båda från Osaka och från Tokyo.
Skiljer i just Istanbul eller?
 
Toppen