Senaste nytt

Uppgradering av Nordic Choice hotellprogram.

Dom erkänner också, på Twitter:

411cff5c078c2715bc9904f0e6eec48f.jpg
 

M.K

Medlem
Uselt och nu försvann möjligheten till bra värde med Coop även här. Jag tyckte helgnätterna på de finare Clarion-hotellen var trevliga för 10 000p, men nu är det bättre värde t o m med Scandic där du får 500 EB-poäng/natt. Minst 20 betalda nätter för en bonusnatt är verkligen inte bra med Choice som nu faller långt ner bland mina preferenser som lyder: 1. Hilton ( guld), 2. Radisson ( guld), 3. Discovery ( plat). Det passar iaf utmärkt att jag kan halvera antalet nätter per år nu till fem för att behålla silvret då jag trots allt måste bo på ett Choice ibland i Skandinavien.
 

FF#1

Medlem
Det här är ju helt värdelöst, även om de har höjt intjäningen så är ju det här en extrem försämring....

Anade att det var någon hake med de "generösa" förbättringarna.

Ska nog sluta samla poäng hos dem, och bara bo där i "nödfall" Har verkligen uppskattat 10000p på de bättre Clarinonhotellen.
 

majoren

Medlem
Det är ju en extrem devalvering för att vara ett lojalitetsprogram. Tydligen försvinner också möjligheten att under sommarperioden betala 10000 poäng per natt och hotellrum. Och som jJakob Österberg påpekade är weekendövernattningar för 10000 poäng också ett minne blott. Normalpriset blir nu 25.000 till 30.000 bonuspoäng för de mer attraktiva hotellen. Det innebär ju att lojalitetsprogrammet över en natt har förlorat uppemot 2/3 av sitt värde. Jag hade poäng som i förra veckan räckte till ca 20 övernattningar på bra Choice-hotell Samma antal poäng räcker nu till 6,5 övernattningar på samma hotell. Och jag som brukar klaga på "category creep" i andra program, m.a.o. smygdevalveringar på 10-15% när hotell lite diskret byter kategori. Men detta är ju 10-falt värre. De förbättringar som görs är ju helt marginella i sammanhanget. Har någon under sin livstid upplevt en försämring av samma magnitud i någon annan hotellkedjas lojalitetsprogram?
 
Toppen