Senaste nytt

Det mest populära sätet ombord...?

rvarttinen

Medlem
I en artikel nyligen i DN:

Det här är det

... själv föredrar jag nog, beroende på flygplansmodell och konfiguration i kabinen, ännu längre fram än 6A, gärna 1A eller någon av platserna på rad 2. Dock inte 1C i AF:s A320 (kanske andra bolags också).
 

vicce

Medlem
Gillar inte att sitta på rad 1. Rad 2 och bakåt är nog favoriten, men gärna längre fram än rad 6.
 
Jag gillar inte att sitta på rad 1, jag sätter mig gärna från 2-6 och då fönster/gång. Fönsterplats kan vara extra intressant om det är till en plats man tidigare inte varit till, och kan slänga ut ett öga.
 

Traveller

Medlem
Kul, Gillar att ni inte gillar rad 1.. för det gör jag.... Gärna 1C eller 1D... Sist in, först ut! Enda risiga är ju toan som ofta är bredvid....
 
Enligt the Telegraph speglar resultatet tidigare undersökningar som visar att de sex främsta raderna är de bästa. Mindre oväsen från motorerna, bättre mat, och att det är lättare att ta sig av planet...

Ja, det är ju de främsta orsakerna till att sitta längst fram i planet! :)
 

Jacob

Medlem
02F (eller 02K) har varit en favorit i många år. Rad 1 har sina fördelar, och nackdelar, men nackdelen är att man har bordet i armstödet och måste lägga upp allt bagage under start och landning, allt det slipper man på rad 2. Men det är förstås lite fräckt att sitta på absolut första raden. Enligt statistiken har jag suttit på 02F 55 gånger och 02K 14 gånger.

01D som plats har dock växt som sittplats senaste åren. I exempelvis SAS MD-maskiner sitter man mittemot pursern under start och landning, det har lett till ett flertal roliga diskussioner.

06A förstår jag inte alls. Varför?
 
Toppen