Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Canadien

Medlem
Vad är ditt underlag till att det är svårt idag?
Högst ovetenskapligt, men på de 10-15 senaste longhaulben jag försökt poänguppgradera i förhand så har det misslyckats, sedan vid gate så har det varit "flera före dig i kön" och ingen lycka. Men det beror kanske mer på att jag alltid i pricip reser på tider då det verkar välbelagt i business.
Iom att poäng inte ska expirera längre heller så blir det ju med logik mer "valuta" ute i omlopp vilket sällan leder till deflation.
 

i6niol

Medlem
Är det inte precis en sådan lösning Lufthansa har med sitt My Offer?
Jag har bjudit bra nära miniminivån där och fått igenom uppgraderingar från Economy till Premium Economy.
 
Högst ovetenskapligt, men på de 10-15 senaste longhaulben jag försökt poänguppgradera i förhand så har det misslyckats, sedan vid gate så har det varit "flera före dig i kön" och ingen lycka. Men det beror kanske mer på att jag alltid i pricip reser på tider då det verkar välbelagt i business.
Iom att poäng inte ska expirera längre heller så blir det ju med logik mer "valuta" ute i omlopp vilket sällan leder till deflation.
Enda gången jag personligen har blivit nekad är på grund av att ingen blev uppgraderad pga viktbalansen. Så utifrån min erfarenhet så är det god tillgång. Således kan vi bara dra slutsatsen att det inte går att dra någon slutsats om tillgång ;).
 

jumbooze

Medlem
Enda gången jag personligen har blivit nekad är på grund av att ingen blev uppgraderad pga viktbalansen. Så utifrån min erfarenhet så är det god tillgång. Således kan vi bara dra slutsatsen att det inte går att dra någon slutsats om tillgång ;).
Har som diamond ännu inte blivit nekad att poänguppgradera, en gång så var business full men det var en no-show i sista sekunden så det löste sig
 

Delayed

Medlem
Det kan nog vara så enkelt som att om både en EBD och en EBB har bjudit samma summa för uppgraderingen så funkar status som tiebreaker så att EBD får uppgraderingen.
Jag gissar att det kommer att bli sällsynt att två, eller flera, bjuder exakt samma belopp och då skulle denna metod ge mycket små statusfördelar.
 
Toppen