Mangostan
Medlem
Jag tänkte att jag skulle uppdatera min process för att få kortet, som äntligen kom idag, så att framtida kortaspiranter får en uppfattning av hur lång tid det kan ta. Jag kan inte säga att jag är speciellt imponerad av AMEX så här långt, med tanke på den långa handläggningstiden på nästan fem veckor plus att kortet som kom är felaktigt. Kortet har statusen EBB, vilket borde vara en omöjlighet eftersom alla kortinnehavare per definition är minst silvermedlemmar. Jag kan inte förstå att de missar en sådan simpel sak. Ett nytt kort är på väg, efter att jag ringde och påpekade saken. Kortet går dock att använda, till min stora lättnad.
25 feb: snigelpostar ansökan i form av värvningsbrev
1 mars: AMEX gör en UC-koll
3 mars: E-brev från AMEX "Tack för din ansökan"
15 mars: jag ringer och frågar varför ingenting händer och AMEX kundtjänst hävdar att de har haft "problem med kommunikationen med SAS Eurobonus. Du borde få svar inom några dagar".
17 mars: Jag ser i appen att mina 20.000 baspoäng har kommit in.
22 mars: e-postnotis "Grattis, din kortansökan är godkänd".
29 mars: kortet kom med posten.
Som tidigare har påtalats, hävdar AMEX att de har haft problem med överföringen/kontakten med SAS. Det har även varit ett par helgdagar i samband med påsken. Mot första bonuschecken!
25 feb: snigelpostar ansökan i form av värvningsbrev
1 mars: AMEX gör en UC-koll
3 mars: E-brev från AMEX "Tack för din ansökan"
15 mars: jag ringer och frågar varför ingenting händer och AMEX kundtjänst hävdar att de har haft "problem med kommunikationen med SAS Eurobonus. Du borde få svar inom några dagar".
17 mars: Jag ser i appen att mina 20.000 baspoäng har kommit in.
22 mars: e-postnotis "Grattis, din kortansökan är godkänd".
29 mars: kortet kom med posten.
Som tidigare har påtalats, hävdar AMEX att de har haft problem med överföringen/kontakten med SAS. Det har även varit ett par helgdagar i samband med påsken. Mot första bonuschecken!