Senaste nytt

[Enhancement] BA "förbättrar" incheckat bagage för business passagerare

nota bene

Medlem
Passar mig inte alls - finns nu bättre alternativ om man ska ha mycket bagage. Exempelvis SAS (om man är EBG+), AY (AY+ Gold+) etc.

Men visst, vill BA slippa mig så...
 

AABack2ARN

Medlem
Ännu ett litet steg ned mot botten...

Man kan förvisso fundera på hur många som verkligen drabbas av detta? Tre väskor lär väl inte tillhöra vanligheterna - men å andra sidan kan man fundera på hur mycket man verkligen sparar då. Man retar mest upp en del... :(
 

trekker

Medlem
Exakt. Jag har som mest checkat in två väskor och då hade jag enorma mängder packning..
Vi ska pa 2 veckors semester I fjallen med utresa imorgon, jag tror vi far checka in minst 8 vaskor med SAS. Min fru som garna packar allt hon kan komma pa har anda bara lyckats fylla 4 vaskor for familjen. Jag tror man endast behover mer om man ska flytta eller ska transportera nagot for nagon.
 

Homer

Medlem
Ännu ett litet steg ned mot botten...

Man kan förvisso fundera på hur många som verkligen drabbas av detta? Tre väskor lär väl inte tillhöra vanligheterna - men å andra sidan kan man fundera på hur mycket man verkligen sparar då. Man retar mest upp en del... :(

Dessutom på 32kg vardera
 

LarsCph

Medlem
Det er stadig en del bedre end Qatar Airways - de er limit 40 kg (antallet af kufferter underordnet). Som sølv får man 50 kg, guld 55 kg.

Jeg tror min rekord er 43 kg som solo-rejsende (plus 2 stk håndbaggage) på Qatar Airways. Det var uden status, men jeg blev checket ind uden krav om ekstra betaling.

Til sommer skal jeg med Air France - der er vi 3 pax og må have 6 x 32 kg i business class. Sidste år var vi afsted og dér havde vi 5 kufferter (husker ikke vægten, men det var med Qatar med max 3 x 40 kg) + 4 stk håndbaggage. Og var langt fra 120 kg.

Jeg tror det er de færreste som bliver ramt af ændringen. Men det må vel være nogen, siden at de har ment det var nødvendigt at ændre.
 
Last edited:
Toppen