Senaste nytt

Cash Upgrade till business class hos Swiss eller Lufthansa inom Europa

karho

Medlem
@Marcus_R : Jag uppgraderade också Lufthansa med cash för några veckor sen inom Europa och fick då ny bokningsklass med allt var det innebär; lounge, fasttrack, massa poäng osv. Är det något annat system du fått erbjudande om tro?
 

Marcus_R

Medlem
@Marcus_R : Jag uppgraderade också Lufthansa med cash för några veckor sen inom Europa och fick då ny bokningsklass med allt var det innebär; lounge, fasttrack, massa poäng osv. Är det något annat system du fått erbjudande om tro?

Misstänker att det är samma. Skillnaden ser endast ut att vara kring just väskbiten. Att agenten inte trodde att jag hade tillgång till Lounge var nog mer att de inte hade koll.

Skärmklipp 2016-03-31 13.48.06.png
 

karho

Medlem
Ja, väskan var enligt originalbokningsklass det stämmer. Jag hade bokat handbagage enbart och det gällde även för mina nya D-biljett. I övrigt full business, 2000 poäng per leg till EB.
 

karho

Medlem
Nu bokningsklass ges enligt vilken bokningsklass man hade på originalbiljetten.

Inom Tyskland:
L, K -> P
S, T -> Z
Q, V, W -> D
Y, B, M, U, H -> C

Inom Europa:
W, S, T, L, K -> P
H, Q, V -> Z
B, M, U -> D
Y -> C

Försöker lägga in länk men får Server error. Sök på "Lufthansa upgrade to business" så står allt på första träffen på Lufthansas sida.
 

squeezen

Medlem
Har resa till Tenerife för en heldagsmöte. Planerar åka via Zurich för att åtnjuta loungen I E-piren. Sen är det trots allt 4h 35min mellan zurich och Tenerife.
Frågor:
1. Någon med färsk erfatenhet av upgrade for cash med Swiss?
2. Gäller reglerna och principerna för Edelweiss också?

Klass S är ju Inga feta poäng precis, hade gärna lagt till lite egna pengar om man får full Poäng till EB.
 

Senator

Moderator
Har resa till Tenerife för en heldagsmöte. Planerar åka via Zurich för att åtnjuta loungen I E-piren. Sen är det trots allt 4h 35min mellan zurich och Tenerife.
Frågor:
1. Någon med färsk erfatenhet av upgrade for cash med Swiss?
2. Gäller reglerna och principerna för Edelweiss också?

Klass S är ju Inga feta poäng precis, hade gärna lagt till lite egna pengar om man får full Poäng till EB.

Här kommer det tyvärr att bli en del knas. Flyget ZRH-TFS är inte ett Swiss-flyg, men ett renodlat Edelweiss-flyg som Swiss har codeshare på. Därmed är det ingen Star Alliance förmåner så du kommer tyvärr inte kunna besöka Swiss loungen och du kommer inte få några EuroBonuspoäng på resan mellan Zurich och Teneriffa.
ZRH > TFS (WK214 / LX8214)
TFS > ZRH (WK215 / LX8215)

Du kan kolla på Edelweiss hemsida om du kan köpa till Business. Då blir det i alla fall ett besök i Businessdelen av loungen.
 
Toppen