Senaste nytt

SAS Boston...status ?

NotRyan

Medlem
Håller med, det är lite "skunk works" över det hela, ungefär som om att dom testar och ser eftersom dom ändå har ett åtagande mot Privatair. Iofs är idén med små plan över Atlanten intressant att utvärdera, tänk Göteborg - New York m.fl.
Om dom får igång Boston-linjen så pass att dom ser en marknad att byta till stor maskin, så kan kanske Göteborg - New York vara en intressant linje för Privatair-samarbetet. Det är en intressant möjlighet dom har nu att utvärdera nya linjer....
 

NotRyan

Medlem
En till linje från Göteborg som kan läggas ner?

(förlåt, kunde inte låta bli)
Jag tar dock inte åt mig, det brukar vara dom goa gubbarna som tjötar om en linje till New York hela tiden ;) En linje som säkert hade funnits om underlaget fanns. Dock kanske bärkraftigheten är större med just denna lösning...
 

chazzie

Medlem
Som sagt helt klart intressant test (avsiktligt eller inte) av trafik med mindre maskiner över pölen, det bör rimligtvis kunna öppna för lite spännande/smala destinationer speciellt nu när de nya narrowbody-planen börjar dyka upp såsom 737MAX och A320neo.

Några potentiella rutter som jag skulle finna spännande (hur lönsamma de skulle vara vet jag inte, men naturligtvis kan de bara utgå från en Skandinavisk ort, inte alla tre...)

ARN/OSL/CPH - Montréal
ARN/OSL/CPH - Toronto
ARN/OSL/CPH - Philadelphia
ARN/OSL/CPH - Buffalo

Utöver det, så klart mindre städer i Skandinavien till NYC.

Halifax skulle vara spännande också, men där saknas nog definitivt underlag från Skandinavien.
 

Canadien

Medlem
Den är slutsåld i ekonomi de närmaste tre dagarna iallafall, men platser i C finnes.

C9 D9 Z0 R0 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0
 
Som sagt helt klart intressant test (avsiktligt eller inte) av trafik med mindre maskiner över pölen, det bör rimligtvis kunna öppna för lite spännande/smala destinationer speciellt nu när de nya narrowbody-planen börjar dyka upp såsom 737MAX och A320neo.

Några potentiella rutter som jag skulle finna spännande (hur lönsamma de skulle vara vet jag inte, men naturligtvis kan de bara utgå från en Skandinavisk ort, inte alla tre...)

ARN/OSL/CPH - Montréal
ARN/OSL/CPH - Toronto
ARN/OSL/CPH - Philadelphia
ARN/OSL/CPH - Buffalo

Utöver det, så klart mindre städer i Skandinavien till NYC.

Halifax skulle vara spännande också, men där saknas nog definitivt underlag från Skandinavien.
Glöm inte A321neo som kan jämföras med B757.
 
Jag har åkt United 752 över Atlanten två gånger och det var inga problem tycker jag, visst känns en widebody mer "rejält", men som simpel passagerare i ekonomi var det ingen skillnad.
Gjorde en T&R med United B757 över Atlanten i ekonomi och aldrig igen säger jag. De handla inte om United som bolag utan att planet enbart ha en gång och man kan inte "gå runt" på samma sätt. Detta resulterade i att man satt på sitt säte 7,8 timmar av dom totalt 8 timmar restid som var. Är det business class fungerar de utmärkt tyckte jag!
 
Toppen