Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Kan det vara pga att den fjärde A330E är försenad? LN-RKU har provflugits i Toulouse idag. Borde väl ha varit levererad till premiären av LAX egentligen, för två veckor sen.
 

Thornado

Medlem
LN-RKP brukar väl heller aldrig flyga till Asien? Det kan ju också vara så att den behöver förberedas för just det äventyret...

Vet inte hur det har varit förr, men (med förbehåll för att jag kan ha misstolkat seating chart) så är då LN-RKP schemalagd för att flyga mig till Beijing på tisdag nästa vecka (och har varit så sedan innan Påsk iaf, så borde inte bero på senaste tidens problem).
 

KalleSus

Medlem
Vet inte hur det har varit förr, men (med förbehåll för att jag kan ha misstolkat seating chart) så är då LN-RKP schemalagd för att flyga mig till Beijing på tisdag nästa vecka (och har varit så sedan innan Påsk iaf, så borde inte bero på senaste tidens problem).

LN-RKP har varit planerad på Pekinglinjen sen skärtorsdagen, men sen blev den ju stående i Washington över påsken, så det var först i går kväll som den kom iväg som 995.
LN-RKP har flugit på Asien tidigare, men inte speciellt många gånger. Redan under första månaden i SAS färger (våren 2014), fick den besöka åtminstone Tokyo och Shanghai.
Men därefter har den varit rejält låst till amerikanska östkusten och även Chicago.
 

AABack2ARN

Medlem
Enligt sas egen informationskanal är SK995/SK996 inställd idag (30MAR). Så även om man tittar i Amadeus. Men inte om man tittar på sas.se eller på cph.dk (som numera är urdålig när det kommer till att visa något så banalt som flyginformation)

Den skulle ha utförts av LN-RKP men är inställd pga teknik så helt botad blev den inte.
 

NotRyan

Medlem
Dagens inställda flighter är SK945/946
Skall vara SK945/944 ARN-ORD-CPH enligt SAS, då kommer alltså LN-RKH som går som SK943 CPH-ORD att gå till ARN som SK946.

LN-RKR ankommer från LAX 10.00, borde gå till EWR 12.25
LN-RKS ankommer från EWR 07.15, borde gå till LAX 09.50
LN-RKT är på utflykt till IAD, ankommer CPH som SK926 kl 07.15 (Ferry-flygs denna till ARN för att gå till HKG som SK963 kl. 15.00?)

LN-RKH ankommer till ARN från ORD som SK946 ankomst 12.10, ferry-flygs den hem till CPH?

Undrar om dom kör dubbla ferry-flygningar i morgon, eller om det blir någon omstuvning, exempelvis att RKH går till EWR som SK903 försenad och RKR går som SK963 till HKG?

I sådana fall skulle RKT kunna gå till EWR som SK909 och gå tillbaka till ARN som SK904 medan RKH som kommer till EWR som SK903 går tillbaka till CPH som SK910. Då slipper man ferry-flygningar...
 
Last edited:
Toppen