Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Courtesyupgraded Eco till Plus på SK904 idag. Försökte sen mig på en poänguppgradering Plus till Business. Det gick inte alls - meddelandet var att SAS inte tillåter poänguppgradering om man redan fått en CU.

Planet (och loungen) verkar vara väldigt lätt belagt och efter en extra hård jobbvecka hade jag odlat förhoppningar om att inleda påsken med lite riktigt champagne. Men vad är väl en bal på slottet...
 

palmen

Moderator
Courtesyupgraded Eco till Plus på SK904 idag. Försökte sen mig på en poänguppgradering Plus till Business. Det gick inte alls - meddelandet var att SAS inte tillåter poänguppgradering om man redan fått en CU.

Planet (och loungen) verkar vara väldigt lätt belagt och efter en extra hård jobbvecka hade jag odlat förhoppningar om att inleda påsken med lite riktigt champagne. Men vad är väl en bal på slottet...
Det där låter ju väldigt konstigt. Om jag planerar att uppgradera till businessclass från go och råkar få en cu så kan man alltså inte uppgradera. Inte direkt så att jag valt att få en cu. Det måste vara någon som förstått något fel eller så har de tagit fram en oerhört korkad regel!
 

463829

Medlem
Courtesyupgraded Eco till Plus på SK904 idag. Försökte sen mig på en poänguppgradering Plus till Business. Det gick inte alls - meddelandet var att SAS inte tillåter poänguppgradering om man redan fått en CU.

Planet (och loungen) verkar vara väldigt lätt belagt och efter en extra hård jobbvecka hade jag odlat förhoppningar om att inleda påsken med lite riktigt champagne. Men vad är väl en bal på slottet...

Samma sak hände för mig. Väl vid check in i Los Angeles ville jag ha en uppgradering till Business. Inga problem sa personen i kassan, men efter lite knapprande på datorn gav den felmeddelanden och det gick inte och fick till svar att jag redan fått en uppgradering till Plus. Stod på mig och efter att han gjort ett samtal gick det vägen.
 

463829

Medlem
Det där låter ju väldigt konstigt. Om jag planerar att uppgradera till businessclass från go och råkar få en cu så kan man alltså inte uppgradera. Inte direkt så att jag valt att få en cu. Det måste vara någon som förstått något fel eller så har de tagit fram en oerhört korkad regel!

Det måste vara något nytt tyckte killen i check in mummlade om något nytt datorsystem? Du sammanfattar även mina tankar därför jag inte gav med mig.
 
Det där låter ju väldigt konstigt. Om jag planerar att uppgradera till businessclass från go och råkar få en cu så kan man alltså inte uppgradera. Inte direkt så att jag valt att få en cu. Det måste vara någon som förstått något fel eller så har de tagit fram en oerhört korkad regel!

Provade både i incheckning och loungen - samma svar på båda ställena. Loungepersonalen var först positiva; det fanns gott om plats i business men när de såg att jag redan hade en CU så ringde de någon för att kolla - kanske var det till incheckningen.

Off-topic är att det är så lite folk i loungen på EWR att SAS-wifi går att använda :)
 

463829

Medlem
Provade både i incheckning och loungen - samma svar på båda ställena. Loungepersonalen var först positiva; det fanns gott om plats i business men när de såg att jag redan hade en CU så ringde de någon för att kolla - kanske var det till incheckningen.

Off-topic är att det är så lite folk i loungen på EWR att SAS-wifi går att använda :)

Stå på dig det ska gå att göra!!
 
Jag har gjort det. Ve och fasa men var bokad på economy på långhaul. Blev först nekad poänguppgradering i förväg men fick CU till plus. Uppgraderade för poäng vid incheck.
 

Henrik_B

Medlem
Fick CU till plus härom dagen. Använde sedan poäng för vidare uppgradering till Business (100.000 pts för 4 stolar). Först gick det inte, men efter diskussioner och knattrande på datorn gick det. Det var tre st agenter inblandade. Tog ca. 30 min.
 

mha321

Medlem
Om de absolut säger nej vore det ju intressant att se hur de hanterar om man ber dem ta bort cu och uppgraderar hela vägen. Cu är ju inte något man bett om, så rent tekniskt levererar de ju inte det man beställt :)
 
Toppen