Senaste nytt

New York - Var äter ni hamburgare?

marsj027

Medlem
HB på 44e mellan 6 och 7 ave. Bra kobe burgare och eget bryggeri
60fd64856085a9169d0179e887320872.jpg
 

jerixon

Medlem
Testade Burger Joint på Le Meriden i måndags och var tillbaks på Spotted Pig förra fredagen.
Burgarn är bra på Burger Joint med pommesen är under all kritik.
Spotted håller i vanlig ordning hög klass och kan tipsa om deras grilled cheese sandwich också :)
 

JSQ

Medlem
Visste redan innan jag hittade den här tråden att jag skulle få svårt att bestämma mig för vilka ställen jag skulle äta burgare på under mina 6 dagar i NY om en månad och det blev ju inte lättare efter denna tråd.

Men det borde i och för sig göra det lätt att motivera ytterligaren en NY resa senare i år :)
 
Är iofs inget större fan av burgare men blev måttligt imponerad av Shake Shack som så många här i tråden har tipsat om. "Slafsigt" är ett ord som poppar upp. Påminner en del om Phil's Burger som bl a finns i Eskilstuna. På bilden min "Shack Burger" som "avnjöts" på Battery Park City-restaurangen. Övriga gäster var mestadels skolungdomar.
Shake Shack.JPG
 

Steve

Medlem
Salvation Burger är ett nyligen öppnat ställe som jag har mycket stora förväntningar på.

Grundare är April Bloomfield från The Spotted Pig och deras hamburgare är min personliga favorit. Utifrån de recensioner jag läst hittills verkar Salvation Burger kunna bli en framtida utmanare till titeln om New Yorks bästa hamburgare.
 

JSQ

Medlem
Salvation Burger är ett nyligen öppnat ställe som jag har mycket stora förväntningar på.

Grundare är April Bloomfield från The Spotted Pig och deras hamburgare är min personliga favorit. Utifrån de recensioner jag läst hittills verkar Salvation Burger kunna bli en framtida utmanare till titeln om New Yorks bästa hamburgare.

Ja juste det, läste ju om detta ställe och såg ett kortare videoklipp om restaurangen. Börjar bli dags att skaffa en karta och märka ut ställena som är intressanta för att inte missa något när det väl är dags.

 
Var på Shakeshack i dag, jättegott men familjen tyckte det var minst lika gott där hemma ☺

Lång kö men det tog bara en halvtimme från köslut 40 meter till vi satt och åt i vårvärmen
 

Attachments

  • IMG_8955-2.JPG
    IMG_8955-2.JPG
    166,3 KB · Visningar: 324
  • Gilla
Reactions: srg

JSQ

Medlem
Blev i alla fall fem stycken burgare under min vistelse i New York. Överlag blev jag besviken, hade nog för höga förväntningar med tanke på att vi fått så många bra ställe här hemma (Kopierar in lite text jag skrev på annat forum om det är något som konstigt i formuleringen).

Whitmans (Whitman's NYC – Home of the Juicy Lucy Tog en Upstate burger och en Juicy Lucy, båda utan pickles. Började med min Upstate burger som var helt okej, köttet kunde ha stekts lite mindre och äter jag här igen så tar jag bort tomaten men överlag en bra burgare. Börjar tugga på min Juicy Lucy och får då frågan från mitt resesällskap (Som vid det här laget var riktigt trötta på burgare) vad jag tyckte om burgarna. Klämmer ur mig att det var väl okej men att jag förväntat mig mycket mer. Några tuggor senare förändras det hela då burgaren börjar smaka mycket mer och det blir fest i munnen och jag går från att vara missnöjd (med anledning av höga förväntningar) till att vara nöjd med vårt besök här, även om jag förväntade mig mer efter allt jag hört. Bästa burgaren på hela resan.

Island Burgers & Shakes Tog en burgare med stekt lök och ost. Helt klart godkänd, relativt saftigt kött och helt okej smak på det. Brödet kunde varit lite bättre rostat. Stjärnan här var deras Cheese Fries som var dom överlägset bästa på hela resan.

Blue Collar: Detta var en riktigt stor besvikelse då jag hade höga förväntningar. Tog en dubbel cheeseburgare. Köttet var överstekt och tort och var ganska smaklöst. Brödet kunde mått bra av att rostas lite. Salladsbladet på burgaren var riktigt tråkigt. Cheesefrisen här var kalla när de kom ut, kändes som om att de tagit varma fries och hällt på kalla cheesesås och alldeles för mycket av den som gjorde det kallt. Åk INTE hit.

Five Guys: Tog en burgare med ost och lök. Helt in line med mina förväntningar då jag förväntade mig något som låg mellan McD & BMB/Shake Shack på skalan och det var det jag fick tyckte jag. Den satt fint efter en hel dag med shopping på Woodbury.

Melt Shop:
Tog en Burger Melt ute på Melt Shop vid Woodbury Outlet. Den var helt okej men tveksamt om den var värd dom $9 som jag betalade för den. Helt okej köttsmak även fast det var lite väl saltat tycker jag. Allt annat klet drog sitt strå till stacken.

Åt även på Shake Shack gott som vanligt och inget speciellt att säga :)

Lite OT: Var i London veckan efter och hade en mycket bättre burgerupplevelse där :) Om ni är där och gillar hamburgare så ta er tid att komma förbi något av Bleecker Streets ställen, en av de bästa burgarna jag ätit.
 
Toppen