Senaste nytt

Pågående stejk, tacksam hjälp med biljetter

Ormen

Medlem
Hej,

Sitter i Barcelona och bokad till Köpenhamn via Zürich med Swiss (LX1955 och LX1272). Vad jag förstår strejk i Frankrike varför LX1955 är försenad och anslutningen kommer missas.

Är det någon som har möjlighet att titta på alternativa resvägar? Har ingen dator och därför svårt att titta själv. Är EBG, vad nu det hjälper..
Vill alltså ta mig till Köpenhamn från Barcelona så snart som möjligt. Oklart för mig hur många flyg som är drabbade..

Tack på förhand!
 

Dr. Miles

Expert
Hej,

Sitter i Barcelona och bokad till Köpenhamn via Zürich med Swiss (LX1955 och LX1272). Vad jag förstår strejk i Frankrike varför LX1955 är försenad och anslutningen kommer missas.

Är det någon som har möjlighet att titta på alternativa resvägar? Har ingen dator och därför svårt att titta själv. Är EBG, vad nu det hjälper..
Vill alltså ta mig till Köpenhamn från Barcelona så snart som möjligt. Oklart för mig hur många flyg som är drabbade..

Tack på förhand!
Via Bryssel med Brussels Airlines?
Det finns en plats i Economy class.
Kod:
SN 3704	BCN 15:55 → BRU 18:05
J1 C1 D1 Z1 P1 I1 R0 Y1 B0 M0 U0 H0 Q0 V0 W0 S0 T0 E0 L0 K0 N0 G0 X0
SN 2263	BRU 18:40 → CPH 20:20
J1 C1 D1 Z1 P1 I1 R0 Y1 B0 M0 U0 H0 Q0 V0 W0 S0 T0 E0 L0 K0 N0 G0 X0
 

Ormen

Medlem
Tack @Dr. Miles ! Dessvärre finns det en överhängande risk att flighten blir försenad pga lång kö i Barcelona och därför avrådde man mig från att boka om. Får helt enkelt åka till Zürich och ta senare flight. Förhoppningsvis får jag gott om tid att njuta av de utmärka drinkarna i Senatorloungen ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Det finns väl en risk att hur man än gör så blir det fel... Hoppas du kommer hem som du ska - i alla fall i rimlig tid.

Att de avråder dig från att boka om känns (tyvärr) dock ganska väntat. De skjuter nämligen problemet framför sig till nästa flygplats och slipper således själva arbetet med en ombokning...
 

anbrand

Medlem
Lånar tråden och hoppas kanske någon vet mer. Har familjen på väg hem ikväll med AF 1462 från CDG som skall ankomma Arlanda 22:45. Påverkas denna flight? Får inte tag på AF...
 

AABack2ARN

Medlem
Tyvärr är det nog ingen som vet. Just det flyget verkar ännu inte påverkat. Å andra sidan är Stockholms-flyget innan (AF1062) cirka en timme sent så risken är nog påtaglig att att även AF1462 blir försenat.

I Paris-området är det främst Orly som påverkas. Du kan läsa mer på airfrance.com

P.S. Planerad ankomsttid är 22:15
 

krasnyj

Medlem
Päronen sitter fast i Malaga och skulle till CPH med BA2060 vilket blev instället.

Vad har det för rättigheter utöver fri ombokning/avbokoning?

Vad gäller logi/mat i denna situationen?
 

AABack2ARN

Medlem
BA2060 (om egentligen är en Vueling-flight) är inställd med hänvisning till strejken i Frankrike enligt deras hemsida

Flight information:
  • 4 h, 14 m ago.We regret to inform you that your flight will not operate due to Strike in France . We are sorry for the inconvenience. For further information, please contact with our customer service. You can contact our special telephone number 902 808 009 from Spain, 33184884814 from France, 390694801256 from Italy, and (+34) 93 122 00 55 from other countries.

Man kan förvisso fundera på om flighten snarast är inställd på grund av planet inte hamnat på rätt plats. I sig borde man ju kunna fluga bra mycket öster om franskt luftrum...

P.S: AF1462 verkar vara i stort sett i tid.
 
Toppen