Senaste nytt

Boka plats när du flyger med Ryanair

SvartMjolk

Medlem
Checkade precis in för min kommande resa till Milano med FR. Till min förvåning fick jag möjligheten att boka sittplats för 208 kr t/r. Någon som har koll på när detta började? Jag reste med FR senast i oktober och då fanns inte den möjligheten.

Originaltitel: Boka plats när du flyger med FR
Ändrad av: Jacob
---
 

Agö

Medlem
Detta gör ju Ryanairs "priority boarding" än mindre intressant. 208 kr T&R, är det med eller utan dolda avgifter :confused:
 

Henry

Medlem
Intressant. Jag har alltid sett Ryanairs system med fria sittplatser som ett sätt att hetsa passagerarna ombord och därmed alltid komma iväg i tid. Med bokningsbara platser försvinner ju denna hets, men är det ett begränsat antal platser så fungerar det kanske ändå.

Jag har flugit rätt mycket med Ryanair på sträckan MLA-NYO eftersom det var det enda bolag med direktflyg (och vettiga biljettpriser) och såg då alltid till att köpa priority boarding, så att jag kunde ta en plats vid nödutgångarna. Med Ryanairs stolar så är det nästan ett måste, speciellt på MLA-NYO som bör vara en av deras längre rutter.
 

Petter

Medlem
Vi flyger ganska ofta med Ryanair, bokar nästan alltid plats vid nödutgång, ca dubbelt så mkt benutrymme mot de övriga sätena.


Mvh P
 
Toppen