Bumbar denna tråd efter en diskussion som jag har med AY
och är riktigt missnöjd.
Finnair ändrade ju intjänings/uttag tabeller. Jag har en situation därmed att jag kommer att tjäna in mindre poäng (för de redan bokade resorna) efter "due date" och ytterligare förlora en massa bokade awardpoäng iom tabelländringen.
Vad gjorde SAS i likadan situation? Det finns ju en massa rapporter här om att de gav mer poäng enligt ursprungstabellen då SAS minskade EB-intjäningen, och nu sist har de gett tillbaka en massa poäng för folk som bokat tidigare med högre poänguttag och krävt om rättelse.
Vad gör Finnair? De svarar mig,
tyvärr är det inte möjligt att flexa i denna situation, du kommer att tjäna in enligt nya tabellen efter 1.4. och likaså kommer du att debiteras enligt gamla tabellen för bokningar innan 1.4.
Jag tackar Finnair för att de minskade på elite-gränserna, så jag har nått Platinum inom kort och har ett halft år kvar till sluten av perioden som jag skall åka SAS då 100% istället. Byebye min business. De har ju rätt att göra hur de vill, men prata om att bygga lojalitet hos bästa kunder...