Senaste nytt

Spirit Airlines, erfarenheter?

Åkte med detta bolag från San Juan till Fort Lauderdale i januari månad. Vilken upplevelse.

Inteckning: Passagerare som höll på att lyncha personalen då de inte läst "reglerna" på deras bokningar, personalen i Incheckningen tar då upp en decimetertjock pärm med regler och villkor och försöker förklara...

Kabinen: Helt avskalat, ingen isolering överhuvudtaget. Det kostar ju pengar ;)

Personal/Passagerare: Skrikande barn, en stor labrador, folk som uppför sig allmänt otrevligt. Det roligaste var dock flygvärdinnan som var 154cm lång, ställde sig på sätet för stänga luckan till hatthyllan..

Boardingkorten/Bokning: Står på hemsidan att om man inte skriver ut så tar de en avgift på flygplatsen för detta. Jag och min bror satt i 40 minuter och klippte och klistrade och gud vet vad innan vi lyckades få ut dom. På något satt hade de inaktiverar funktionen för utskrivning oavsett program och webbläsare (not jag är ingen datasnille) men det gick inte. Antagligen för att de skulle få oss att betala en extra "fee" på flygplatsen.

Annorlunda och minnesvärd flygning, helt klart.
 

Senator

Moderator
Mannen i fråga såg fullt frisk ut, ingenting som töd på att det var en ledhund, fast jag vet å andra sidan inte vad kriterierna är för att ha en.

I USA är det ett vanligare att husdjur och särskilt hundar godkänns som ledsagare under benämningen "emotional support"

Googla lite om det, länken funkar inte just nu..

Gällande Spirit Airlines... "Over my dead body" skulle vara mitt svar om jag blev tillfrågat att flyga med dom.
 
I USA är det ett vanligare att husdjur och särskilt hundar godkänns som ledsagare under benämningen "emotional support"

Googla lite om det, länken funkar inte just nu..

Gällande Spirit Airlines... "Over my dead body" skulle vara mitt svar om jag blev tillfrågat att flyga med dom.
Första och sista gången jag åker med dem.
 

Brandten

Medlem
Det här är den enda erfarenheten jag har av flygbolaget.... Taget i Houston. :)

29b45377a06f77a022717f727b9c7f6b.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Bara den skrikiga färgen på planet får ju en att ana oråd... Att sedan kombon gult och svart (som jag antar att det är) är en väldigt trevlig kombo i olika sammanhang hjälper nog inte i detta fall ;)
 
Toppen