Senaste nytt

Hotell i Singapore och Koh Samui med små barn?

niksal

Medlem
Hej,

Nästa vinter runt årsskiftet gör vi en resa till Koh Samui och Singapore. Vi har ett hus på Koh Samui, men behöver 3 nätter på Koh Samui innan hushyran börjar och 2 nätter i Singapore där vi stannar på hemresan. Vi är en familj på 4 pers varav en 1-åring och en 3-åring i det skedet.

Koh Samui verkar ha hotell med familjerum (dyra i många fall) men Singapore verkar bli en riktig konkurs. Vi vill vara i ett rum, frukost får gärna ingå. Kedja mindre viktigt i detta fall. Rekommendationer? Koh Samui är på mellandagarna, 28-31.12 och Singapore var väl 7-9.1.

Tack!
 
Singapore - bott mycket där. Shangri laa på Sentosa är givet med småbarn. 15-20 min med tunnelbana eller taxi till "mitt i stan". Sök på Sentosa - många hotell och aktiviteter, museer etc
 

charmkurs

Medlem
Var på Samui har ni hyrt huset? Vill ni bo på samma strand eller någon annanstans? Budget? Om det finns rum kvar (med tanke på mellandagarna) har jag möjligen några ställen jag kan rekommendera.
 

niksal

Medlem
Huset är i södra delen av Samui, behöver inte vara samma strand. Budget, tja, flexibel men hur långt kommer vi med ca 120€/natt? I Singapore måste man förstås betala mer men gärna en bit under 200€/natt.
 
Hej,

Nästa vinter runt årsskiftet gör vi en resa till Koh Samui och Singapore. Vi har ett hus på Koh Samui, men behöver 3 nätter på Koh Samui innan hushyran börjar och 2 nätter i Singapore där vi stannar på hemresan. Vi är en familj på 4 pers varav en 1-åring och en 3-åring i det skedet.

Koh Samui verkar ha hotell med familjerum (dyra i många fall) men Singapore verkar bli en riktig konkurs. Vi vill vara i ett rum, frukost får gärna ingå. Kedja mindre viktigt i detta fall. Rekommendationer? Koh Samui är på mellandagarna, 28-31.12 och Singapore var väl 7-9.1.

Tack!

Singapore - bott mycket där. Shangri laa på Sentosa är givet med småbarn. 15-20 min med tunnelbana eller taxi till "mitt i stan". Sök på Sentosa - många hotell och aktiviteter, museer etc

Jag har bott på hotell i Singapore med familjen flera gånger, med allt ifrån ett barn till fyra barn. Bäst rum, och mycket prisvärt, fick jag på Golden Landmark. Det ligger vid Masjid Sultan. Där fick vi ett stort rum med en dubbelsäng och en enkelsäng. Vi betalade under 1000 SEK per natt. Det ligger inte i centrum men det finns annat intressant att titta på, och mycket gott att äta i närheten. Och tunnelbanan ligger i närheten för transport till andra delar av staden.

Bäst service fick vi på Orchard hotel där de t o m bjöd på tårta eftersom vårt ena barn hade födelsedag när vi var där.

Elisabeth hotel hade inget stort rum för oss så vi fick två rum, men det andra fick vi till reducerat pris. De båda sistnämnda ligger mer centralt, och lite dyrare, men vi betalade inte så mycket som 200 Euro.
 

charmkurs

Medlem
När jag tänker små barn tänker jag gott om utrymme och nära till bra strand. Vid den här tiden är Samui på väg ut ur regnperioden så det kan fortfarande vara en del vågor så att det är bra om det finns pool.Sen vet jag inte om ni vill bo lugnt eller mitt i smeten.

Ett ställe jag spontant tänkte på var

Green Coconut Village

med klassiska thaivillor direkt på stranden och litet kök om man vill laga egen mat. Men två våningar kanske blir svårt med små barn även om det finns gott om plats att lägga dem på nedre botten. Över budget men ändå något jag kan rekommendera. Bra och hjälpsam ägare.

Ett lågbudgetalternativ på samma strand är (gjorde en sökning på hotelscombined för att få hum om tillgänglighet) är Krisada Beach Hotel om man kan klara sig själv och tycker det är okej att bo med enkel standard. Bägge ligger på en väldigt lugn strand, långgrund, med ett korallrev. Inga vattenscotrar och grejer.

På Bophut finns några budgetalternativ med familjerum:
Smile House på Bophut. De har familjerum på runt er budget.
På samma strand finns även Ibis Samui Bophut som är mer som en hotellbyggnad.
Betydligt livligare strand dock med många restauranger.

Coco Palm Beach Resort på Maenam har vänner bott på och varit nöjda. Maenamstranden lutar dock en del ner mot havet och vattnet är inte långgrunt.

Nu vet ingen hur vädret blir, men eftersom det, med största sannolikhet, är nordostmonsun är det egentligen bättre att bo på västsidan av ön. Hittar inget för er budget där men även

Viva Vacation Resort har jag hört gott om. Har inte regelrätta familjerum, men det verkar finnas plats för extrasängar. Ligger i lugna Lipa Noi. Stränderna på västsidan är extreeemt långgrunda vid ebb...

Lycka till!
 

niksal

Medlem
Tack för alla tips, skall undersöka dem med frun. Vi har bott tidigare i ett hus nära bophut så vi känner området. Viva var fullbokat våra datum. Jag tror strand är faktiskt mindre viktigt och pool mer viktigt, men det kan förstås ändras längs med året då barnen växer. Jag måste medge att jag inte förstått att prisnivån är såpas hög. Det är ju i förhållande riktigt förmånligt att hyra hus!
 

charmkurs

Medlem
Prisnivån har nog fördubblats på Samui de jämfört med för tio år sen. Även hushyror har gått upp en hel del, men så finns det å andra sidan många mycket tjusigare hur att hyra nu. Att hyra en bunge per helår kan fortfarande vara okej, men det är kanske inte ett alternativ för de flesta.
 

niksal

Medlem
Frun gillade Viva, och vi hittade plats. Vissa bokningssidor gillade inte att man la in 2 barn, andra visade tillgänglighet. Samma förresten i Singapore. Men nu har vi bokat Viva Beach Resor och en Sea View Villa (sprängde min budget, är ca 200€ per natt, men inkluderar frukost). I Singapore tog vi Holiday Inn Orchard. Frun tyckte vi i det skedet har fått tillräckligt av solbadandet. Premier Twin inkl frukost o skatt blev ca 300 SGD per natt.
 
Toppen