Senaste nytt

Karenstid för värvningspoäng på AMEX Elite Card?

Mangostan

Medlem
Jag vill börja med att tacka alla medlemmar som deltar i diskussionerna och svarar i alla trådar. Jag har under ungefär ett halvårs tid följt diverse diskussioner utan att vara medlem, men har nu tagit mitt förnuft till fånga och registrerat mig. Kort om mig: egenföretagare (i bransch som tyvärr ej möjliggör tjänsteresor), reser mycket privat (5-10 resor per år), endast basmedlem hos SAS eftersom jag har varit dålig på att boka rätt/regga mina resor. Intressen: resor, fotografering, historia/kultur/djur och natur samt sport och då speciellt fotboll (Bajen!).

Som en följd av att jag har hängt hos er ett tag har jag redan skaffat ett COOP-kort, men känner att jag även vill ha ett AMEX för att komma åt två-för-en-erbjudandet. Nu till min fråga:

Är det någon som känner till hur länge man måste ha varit "icke-kund" hos AMEX för att kunna ta del av värvningspoängen? Jag hade nämligen fram till och början av november 2015 ett privat guldkort hos AMEX. Jag har även ett grönt företagskort, som ett rent reservkort. Jag ringde kundtjänst på AMEX för en stund sen och de svarade att företagskortet inte är något hinder. Det privata kortet kan dock ställa till det, men han som svarade var själv osäker på hur lång tid som måste ha gått. Jag är hur som helst beredd att chansa med en gång, så den som först kontaktar mig i tråden eller via PM får "äran" att värva mig. Ni vet ju nu om att det finns en liten risk att det inte blir några värvningspoäng. Tack på förhand! PS. Lovar att återkoppla om huruvida jag fick poängen eller ej, så att andra vet i framtiden.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Morgan

Medlem
Hej,

När jag pratade med Amex sa de att för privatkunder var karenstiden 12 månader innan man fick ta del av ny kund-erbjudande.

Jag testade ändå, och ansökte om Amex Premium 2 veckor efter att jag sagt upp mitt Gold, och fick halva årsavgiften och 10000 eb ändå...
 

Patrick dega

Ny medlem
Hej, jag har liknande problem. Jag har premium idag och vill byta upp mig till Elite men enligt kundtjänst så måste jag gå ur 6 månader för att tillgodogöra mig värvningsbonus. Det låter stelt av amex. Funkar det så i praktiken eller får man sin bonus även om man redan är kund?
 

palmen

Moderator
Hej, jag har liknande problem. Jag har premium idag och vill byta upp mig till Elite men enligt kundtjänst så måste jag gå ur 6 månader för att tillgodogöra mig värvningsbonus. Det låter stelt av amex. Funkar det så i praktiken eller får man sin bonus även om man redan är kund?
Ibland får man den, ibland inte. Enligt reglerna ska du inte få den, allt annat är bonus.
Skulle de inte haft denna regel kan man byta kort varannan vecka och skaffa signup bonus flera ggr per år. När man säger upp kortet får man ju tillbaka pengarna som återstod av årsavgiften. Blir ju en icke hållbar situation i så fall så jag förstår varför de har dessa regler.
 
Toppen