Senaste nytt

Arlanda Express - Boka-tidigt-rabatt

bnr

Medlem
Hej på er,

Har inte sett detta tidigare på ARN Exp, verkar vara liknande Heathrow Express (och säkert andra flygtåg).
Köp tågbiljett online eller ombord på våra tåg | Arlanda Express

Capture.PNG
 

011430121

Medlem
Tack @bnr skall börja boka i förväg, torsdag-söndag priser är väl i paritet med dessa 90 dagars priser om man hittar en "kompis" på perrongen
 
Om man bokar för långt fram i tiden får man ett felmeddelande:

"Ett fel uppstod / An error occured
Systemet svarar inte för tillfället. Var vänlig försök senare."

Jag försökte boka 2017-04-05 och kontaktade efter några dagars enstaka försök deras kundtjänst som svarade:

"Det är helt enkelt så att man inte kan boka så långt i förväg och just nu har vår IT avdelning semester och det är lite problematiskt att få fram mer exakta uppgifter. Om det är så att du vill ha mer detaljerat svar så måste jag få återkomma om ca fyra veckor när alla är tillbaka."
Så man ska således vara "lagom" planerande.
 

Agö

Medlem
Vet inte om jag är korkad, men gäller biljetten enbart den dagen man väljer vid köpet eller är den giltig fr.o.m. det datumet?
"En resa är förbrukad när bokat resdatum är passerat, oavsett om du rest eller inte."

Eftersom denna typ av biljett inte är ombokningsbar gäller den därmed endast aktuellt datum, varken tidigare eller senare. Annars vore det nog lite för bra...

Läs våra bokningsvillkor | Arlanda Express
 
"En resa är förbrukad när bokat resdatum är passerat, oavsett om du rest eller inte."

Eftersom denna typ av biljett inte är ombokningsbar gäller den därmed endast aktuellt datum, varken tidigare eller senare. Annars vore det nog lite för bra...

Läs våra bokningsvillkor | Arlanda Express

Men kan aldrig saker bara få vara lite för bra? Fattar inte att jag inte hittade igen bokningsvillkoren själv, my bad!
 
Toppen