Senaste nytt

Bästa biljettsajt

Lars11

Ny medlem
Hej,
kan ni rekommendera den biljettsiten ni tycker är bäst för att söka specifikt
businessclass/premium eco etc ?

Tack på förhand

Lars
 

Jacob

Medlem
Välkommen till BusinessClass.se Lars11!

Vad som är bäst är ju ganska subjektivt och beror på vad man söker.

Handlar det om att hitta billigaste biljetterna? Få så många sökalternativ som möjligt? Skapa avancerade resor med många olika stopp? Få så mycket information om bokning/alternativ/regler? etc
 

Lars11

Ny medlem
Välkommen till BusinessClass.se Lars11!

Vad som är bäst är ju ganska subjektivt och beror på vad man söker.

Handlar det om att hitta billigaste biljetterna? Få så många sökalternativ som möjligt? Skapa avancerade resor med många olika stopp? Få så mycket information om bokning/alternativ/regler? etc

Har stött på flera som inte hade möjligheten att sortera ut flygklass så det var det
viktigaste, komfortsortering kan man kalla det (t.e.x kanske även kunna välja var i planet man kan sitta).

Sedan efter det så är pris, antal stopp och andra filtreringsmöjligheter bra . Ju fler desto bättre, för mig...
 
Sedan igår försökte boka en weekendresa à là "Gnopps' semester" på Orbitz.
Det gick bra att konstruera en rutt med 8 segments som skulle ge 11500 MQM till SkyMiles vilket skulle vara 60% för att klara challenge till SM Gold men just vid betalningen blev det stopp.
Även när jag ringde till kundtjänsten idag och spenderade 1 timme att få allt rätt konfigurerat det gick inte att boka och biljettera. Det var något stopp pga en segment. Men webbsajten fortsätter lägga till denna segment vid sökningar.
Så tummen ner för Big-O för mig, det var bättre förr. :(
 

Gnopps

Medlem
Välkommen Lars11! Förutom de sidor som redan nämnts är även KAYAK - Cheap Flights, Hotels, Airline Tickets, Cheap Tickets, Cheap Travel Deals - Compare Hundreds of Travel Sites At Once rätt bra på att söka viss kabinklass.

Sedan igår försökte boka en weekendresa à là "Gnopps' semester" på Orbitz.
Det gick bra att konstruera en rutt med 8 segments som skulle ge 11500 MQM till SkyMiles vilket skulle vara 60% för att klara challenge till SM Gold men just vid betalningen blev det stopp.
Även när jag ringde till kundtjänsten idag och spenderade 1 timme att få allt rätt konfigurerat det gick inte att boka och biljettera. Det var något stopp pga en segment. Men webbsajten fortsätter lägga till denna segment vid sökningar.
Så tummen ner för Big-O för mig, det var bättre förr. :(
Skapa en ny tråd med exakta flyg så kanske jag kan hjälpa dig se vad som går fel, jag gissar att det har med så kallade "married segments" att göra.
 
Toppen