Senaste nytt

slå ihop 2 SAS bokningar?

Fixter

Medlem
Hejsan, bokade i Torsdags under NOW OR NEVER biljetter till prag, men bokade då enbart från sthlm istället för Luleå, då vi tänkt vi kanske först skulle bilat ner o samtidigt hälsa på släkt, men funderar nu istället på o flyga direkt o strunta i släkten.

Frågan är då ifall jag kan "slå ihop" bokningarna, alltså så jag får bagage incheckat hela vägen till Prag redan i Luleå?

Luleå - Arlanda blir i GO, medan Arn-Prag är i Plus, är EBD!
 

Agö

Medlem
Hejsan, bokade i Torsdags under NOW OR NEVER biljetter till prag, men bokade då enbart från sthlm istället för Luleå, då vi tänkt vi kanske först skulle bilat ner o samtidigt hälsa på släkt, men funderar nu istället på o flyga direkt o strunta i släkten.

Frågan är då ifall jag kan "slå ihop" bokningarna, alltså så jag får bagage incheckat hela vägen till Prag redan i Luleå?

Luleå - Arlanda blir i GO, medan Arn-Prag är i Plus, är EBD!
Du kan fråga men du har ingen rätt till det. Senast jag testade i Luleå (i december) funkade det inte alls, de sa att vi var tvungna att kontakta SAS per telefon isf. Det är Swedavia som kör marktjänst i Luleå och de kan inte hantera sådant.
 

Fixter

Medlem
Kan man prata med SAS kanske o få dom slå ihop bokningarna? Resan är ju inte fören i September så framförhållningen är ju god?!
 

ski

Medlem
När du checkar in får du möjlighet att lägga till flyg (både i appen och på webbplatsen). Det funkar då som en bokning både ut och hem utan krångel. Använt detta flera gånger.
 

Agö

Medlem
När du checkar in får du möjlighet att lägga till flyg (både i appen och på webbplatsen). Det funkar då som en bokning både ut och hem utan krångel. Använt detta flera gånger.
Perfekt. Om detta funkar är det ju revolutionerande (och idiotiskt av SAS) då SAS får pröjsa för ev problem med bagage som inte hinns med etc. om det "blir" en bokning av två separata.
 
Toppen