Senaste nytt

Finnair och Japan Airlines matchar Malev Duna Club

Jacob

Medlem
Vad är detta för smygbesök? Vad hände med ölen? Men grattis till guldet.
Dök upp en anledning att resa och Finnair låg bäst i både pris och tidtabell, blev endast en knapp timmes transfer på Vantaa.

Men nu med alla uppgraderingsvouchers lär det bli många resor till Finland och anledningar till öl... ;)
 

rob74

Medlem
Grattis till guld i "finnkampen", Jacob! :)
Jag låter det vänta till sista veckan i maj. Tror jag har 4,5 timmar i HEL innan returen... Någon ska man väl hinna ta en öl med då.
 

Jacob

Medlem
Och de var snabba med att skicka ut kortet också. Exakt på dagen två veckor efter statusen uppdaterats i systemet kommer kortet i brevlådan i en snygg guldfolder.

En bagagetagg låg också med, dubbelvikt så att namn och adress inte syns utan att taggen måste öppnas (vilket är bra) men dessvärre i samma material som SAS taggar som tenderar att gå sönder lite för lätt. Men ska som sagt inte klaga. :)

Trevligt med kortets utgångsdatum också, juni 2013. I ursprungserbjudandet på One Worlds hemsida stod det att statusen bara skulle gälla till 31 mars 2013.
 

rob74

Medlem
Då bör jag vara Finnair Guld... Fick ett bekräftelsemail vid 15:23 idag. Dock syns varken poängen för resorna eller den nya statusen i min profil ännu...

"Hej och tack för meddelandet.

Nivån är nu guld på Finnair kort och du får kortet inom ett par vecka.

Trevligt veckoslutet.

Med vänliga hälsningar
NN
Customer service representative, Service desk
Ground Customer Service"
 

rob74

Medlem
Då har poängen och guldstatusen kommit in på kontot och profilen!
Samt 4 Eurpean upgrade vouchers... :)
Kanske blir att ta AY till BUD nästa gång då.
 

Jacob

Medlem
Precis prövat att nyttja en av mina fyra uppgraderingsvouchers.

Busenkelt! Bara att fylla i ett formulär med medlemsuppgifter och uppgifter om det flyg man vill uppgradera. 20 minuter senare kom ett svar från medlemsservice (personligt och på svenska dessutom) att det var klart samt en uppdaterad resplan med ny kabinklass och sittplats.

Finnair imponerar ännu en gång med sin snabbhet!
 

rob74

Medlem
Igår ramlade välkomstpaketet för Finnair Gold in i brevlådan. Snabbt jobbat från det att jag fick bekräftelsemailet!
Dock är det ett feltryck i förmånsguiden. I sammandraget över förmåner har de glömt markera att man som guld har tillträde till motsvarande oneworldlounger (business och frequent flyer). I textbeskrivningen står det rätt.
Först trodde jag att det var en "enhancement"... :p

Då återstår det att se hur man ska använda uppgraderingsvoucherna på bästa sätt. Känns ju mer spännande att bränna dem på en lounghaul än på korta hopp i Europa...
 

Jacob

Medlem
Då återstår det att se hur man ska använda uppgraderingsvoucherna på bästa sätt. Känns ju mer spännande att bränna dem på en lounghaul än på korta hopp i Europa...
Jag har ju redan bränt en voucher så longhaul möjligheten är borta för min del, tyckte det kändes trevligare att få lite vardagslyx fyra gånger än att bränna allt på en flygning. Finnair har flera ganska långa flygningar inom Europa, nyttjar du vouchern på exempelvis Helsingfors-Madrid är det en flygtid på 4:30 och du har gott om tid att njuta av några flaskor champagne och annat gott.
 

rob74

Medlem
Jag har ju redan bränt en voucher så longhaul möjligheten är borta för min del, tyckte det kändes trevligare att få lite vardagslyx fyra gånger än att bränna allt på en flygning. Finnair har flera ganska långa flygningar inom Europa, nyttjar du vouchern på exempelvis Helsingfors-Madrid är det en flygtid på 4:30 och du har gott om tid att njuta av några flaskor champagne och annat gott.

Ja, det är ju i och för sig också en bra variant. Får se vad jag kan hitta när tiden dyker upp.
 
Toppen