Senaste nytt

Byta poäng?

nollbit

Medlem
Jag har försökt söka lite i forumet om detta, men inte hitta något, så;

Jag har övergett BAEC till förmån för EuroBonus. Huruvida det var smart eller inte är en separat diskussion, men däremot har jag ju nu problemet att jag sitter på ett gäng avios (60k eller så) som jag inte kommer använda. Jag antar att det kan finnas folk som kan tänka sig byta avios mot EB-poäng.

Jag har insett att det finns vissa begränsningar i hur mycket man kan överföra, men finns det andra hinder? Har bonusprogrammen några synpunkter på sånt? Kommer man bryta mot några villkor?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har försökt söka lite i forumet om detta, men inte hitta något, så;

Jag har övergett BAEC till förmån för EuroBonus. Huruvida det var smart eller inte är en separat diskussion, men däremot har jag ju nu problemet att jag sitter på ett gäng avios (60k eller så) som jag inte kommer använda. Jag antar att det kan finnas folk som kan tänka sig byta avios mot EB-poäng.

Jag har insett att det finns vissa begränsningar i hur mycket man kan överföra, men finns det andra hinder? Har bonusprogrammen några synpunkter på sånt? Kommer man bryta mot några villkor?

Du kan boka en bonusresa med dina avios åt person A och person A kan boka en bonusresa med sina SAS EuroBonus poäng åt dig.

Så länge pengarna är inte inblandade tror jag att det är inte något stort problem för bonusprogrammen.
 

gdaily

Medlem
Så länge du håller liv i poängen på BA så kommer de ju inte förfalla, 60k poäng kan vara bra att ha tills man ska åka någonstans.
 
Du kan även använda dom till att åka First class med Cathay Pacific mellan Haneda och Hong Kong enkel. Kostnad är 40000 avios plus någon hundralapp eller två i skatter och avgifter.
 
Toppen