Hej! Söker lite hjälp angående en inställd SAS-flygning som inträffade i söndags.
Mina föräldrar skulle åka Prag - Stockholm med SAS och då flyget var inställt blev dem ombokade via Köpenhamn. Ursprungligen skulle dem kommit till Arlanda 12.45 men efter ombokningen så fick dem en ny ankomsttid på 23.00 vilket skulle göra att dem missade sitt tåg till Linköping, och även det sista tillgängliga på kvällen. Dem ringde SAS kundtjänst men svaret blev bara att dem inte kunde byta start/slutpunkt, därav var inte ombokningen med SAS till Linköping aktuell. När dem sedan kom till Köpenhamn blev dem ändå ombokade till Linköping och kom hem 23.55.
Frågan är, nu när dem bytte slutpunkt, går det ändå att söka ersättning? Jag misstänker att den väldigt dåliga beläggningen var anledningen till att dem ställde in flighten, inte väder eller tekniska problem vad jag har förstått.
Tack på förhand!!