Senaste nytt

Norwegian (igen). Avgift för flygbyte?!

Johan Hbg

Medlem
Mycket har man sett, men det här var det konstigaste hittills. Iallafall för mig. Nån som sett något värre kanske? Och vilka små detaljer är det norrmännen refererar till egentligen.
 

Attachments

  • Screenshot_2016-03-09-17-10-43.png
    Screenshot_2016-03-09-17-10-43.png
    133,4 KB · Visningar: 545

NotRyan

Medlem
Mycket har man sett, men det här var det konstigaste hittills. Iallafall för mig. Nån som sett något värre kanske? Och vilka små detaljer är det norrmännen refererar till egentligen.
Det kostar ju för flygbolaget att hantera bagagetransfer, att hantera bagage som kanske inte hinner med nästa plan, boka om passagerare med försenade inkommande plan. Du vet allt sånt där som riktiga flygbolag bara fixar åt dig...

Sensmoral: Man-bokar-INTE-fulflyg...
 

Johan Hbg

Medlem
Det kostar ju för flygbolaget att hantera bagagetransfer, att hantera bagage som kanske inte hinner med nästa plan, boka om passagerare med försenade inkommande plan. Du vet allt sånt där som riktiga flygbolag bara fixar åt dig...

Sensmoral: Man-bokar-INTE-fulflyg...
Den är ju given, gjorde bara en provbokning till Florida för att kolla läget lite. Våra vänner har snackat sig varma om Norwegian, så jag var bara tvungen. Men var värre än jag trodde, flera tusen extra var väg. Trodde lockpriser var förbjudna. :)
 

Palazzi

Medlem
Gäller detta bara på långlinje eller även inom Europa? De är ju sällan så billiga att de "vinner" mot SAS om man lägger till denna anslutningsavgift.

Flyger faktiskt med Norwegian från Paris någon gång i April då jag maximerade sista dagen då. Air France påvägen dit...
Ska säkert gå bra - direktflyg o endast handbagage.

Håller mig nog till andra bolag när jag behöver anslutningsflyg.....detta verkar väl magstarkt. Bara att klicka i alla tillval är ju irriterande.
 

Johan Hbg

Medlem
Tyvärr tror jag de flesta vanliga människor som går via Momondo (lockpriser alltså) inte reflekterar över detta och avbryter bokningen.
"Är väl inte så farligt med flera hundra i extraavgifter hit och dit, det är ju lågprisflyg vi har hittat!"
 

Moco

Medlem
Gäller detta bara på långlinje eller även inom Europa? De är ju sällan så billiga att de "vinner" mot SAS om man lägger till denna anslutningsavgift.

Flyger faktiskt med Norwegian från Paris någon gång i April då jag maximerade sista dagen då. Air France påvägen dit...
Ska säkert gå bra - direktflyg o endast handbagage.

Håller mig nog till andra bolag när jag behöver anslutningsflyg.....detta verkar väl magstarkt. Bara att klicka i alla tillval är ju irriterande.

Det gäller även inom Europa. Var en nyligen en artikel om en kvinna som råkat ut för dessa sjuka avgifter när hon ofrivilligt ombokats av Norwegian pga något strul.

Boka aldrig med dessa flummare.
 

Nystrom

Medlem
Ser fram mot den dag då folk börjar tänka med hjärnan i stället för plånboken. Visst låter biljettpris på 399 kr jättebilligt men det är långt ifrån 399 kr när bokningen är klar med alla "extrakostnader" som tillkommer. Förstår att resenärer blir förbannade på DY när det krånglar men det förvånar mig att så få tar lärdom av det
 
Toppen