Senaste nytt

Awardtravelr: ny frontend till ANA tool

JacobGBG

Medlem
Awardfinder hemsida.

Postade länken till denna suveräna site i en annan tråd ursprungligen men inser att den kan behöva sin egen tråd.

Detta sökverktyg gör mängdsökningar via ANA tool och presenterar alla tillgängliga awardseats på specifierad rutt. Sökverktyget matchar även själv olika rutter och föreslår närliggande flygplatser i resultaten. Detta har snabbat upp mitt sökande efter awardseats mångfalt.

---

Smått orelaterat så kan jag med hjälp av detta verktyg tyvärr konstatera att det ser oerhört mörkt ut med awardseats till Nordamerika under hela vinter, vår och tidig sommar. Attans!
 

henrik l

Medlem
Kunde inte låta bli att testa det när du postade det först. Mycket lätt och snabbjobbat. Har man dessutom lite hum om var det kan finnas chans att en F-award, så hittar man den snabbt. T ex ZRH-PVG, LX, eller FRA-ICN, OZ.
 

Jacob

Medlem
Kanon! Ungefär samma interface som används via KVS Availability Tool.

Flyttar över tråden till Star Alliance forumet eftersom det enbart rör Star Alliance bonusresor.
 

Senator

Moderator
Smått orelaterat så kan jag med hjälp av detta verktyg tyvärr konstatera att det ser oerhört mörkt ut med awardseats till Nordamerika under hela vinter, vår och tidig sommar. Attans!

Ibland om man har lite is i magen.... Jag har med hjälp av Miles & More bokat sent i flera tillfällen. Min favorit episod var när jag ringde den 17 december nåt år, och tänkte att Thailand var jo kul i mellandagarna. ARN-BKK den 27/12: "Computer says no". Men med lite tålamod fick vi ihop det perfekt i affärsklass som jag hade tänkt

27.12 ARN-AMS (SK)
27.12 AMS-SIN (SQ)
28.12 SIN-BKK (SQ)

10.01 HKT-SIN (TG)
10.01 SIN-CDG (SQ)
11.01 CDG-ARN (SK)

Allt som allt en lyckad bokning (tror det var 2006-07) och datum är ungefärliga. Fick vänta några timmar på CDG (of course) men annars superenkelt.
 

JacobGBG

Medlem
Ibland om man har lite is i magen.... Jag har med hjälp av Miles & More bokat sent i flera tillfällen. Min favorit episod var när jag ringde den 17 december nåt år, och tänkte att Thailand var jo kul i mellandagarna. ARN-BKK den 27/12: "Computer says no". Men med lite tålamod fick vi ihop det perfekt i affärsklass som jag hade tänkt

Visst är det så att tillgängligheten blir långt bättre när varslet är kort. Men en kontrollfreak som mig vågar sig inte på såna våghalsigheter! ! !
 

Senator

Moderator
Jag förstår... Jag har upptäckt att som Senator i Miles & More, kan jag ringa kundtjänst och be om en plats på Lufthansa, Austrian samt Swiss flyg som är rätt öppna i alla klasser för betalande passagerare, men visar 0 på poäng. Jag har använt detta privilegium 3 gånger både i affärsklass samt ekonomi klass och det har funkat varje gång. Normalt har systemet svarat på en gång. Jag kommer kanske använda det snart igen..
 

Senator

Moderator
Hej, som SEN kan man väntelista I-klass på LH och OS (kanske även SN och övriga LH-group) men man kan inte väntelista I-klass på LX. Är bonusplatserna slut så är de. Det enda som gäller där är att hoppas på att något öppnar upp närmare avgång, eller att bli HON och utnyttja HON award guarantee. (för upp till fyra passagerare inklusive HON-passageraren)

intressant, då jag ställde exakt frågan om LX, och det bekräftades att detta gick att göra. Sen är det (tyvärr) så att centret i Kapstaden är verkligen "hit or miss" beroende vem som svarar i luren. Ibland är det världsklass, och andra gånger känns det som (även på SEN linjen) att man verkligen inte vill vara där. Lite skillnad på hur bolaget annars är då LH alltid levererar en bra nivå.

Mina lyckade bokningar är:
2 x I - klass, interkontinentala flyg
1 x X - klass, interkontinentala flyg
 

Cornelius

Medlem
De verkar vara rätt ambitiösa med detta verktyg. Nu ser det både riktigt snyggt ut samt att man kan söka både oneworld och skyteam, i tillägg till star alliance.

Det verkar fortfarande som de använder ANA:s motor för att söka efter bonusplatser inom *A, men vad kan de använda för oneworld och skyteam?
 

Dr. Miles

Expert
De verkar vara rätt ambitiösa med detta verktyg. Nu ser det både riktigt snyggt ut samt att man kan söka både oneworld och skyteam, i tillägg till star alliance.

Det verkar fortfarande som de använder ANA:s motor för att söka efter bonusplatser inom *A, men vad kan de använda för oneworld och skyteam?

Jag gissar att de använder följande webbsidor,
oneworld: British Airways Executive Club, Qantas Frequent Flyer
Skyteam: Air France/KLM: Flying Blue
 
Toppen