Senaste nytt

5 poäng kort för att behålla BAEC silver.

Magpie

Medlem
Så jag upptäckte precis att min kommande resa till usa i club europe/world, bokningsklasser J och I, kommer att ge mig 360 TP. Jag behöver 365 TP för att behålla min nuvarande status, kommer BA att skänka mig dom 5 poängen eller måste jag flyga in dom?
 

agehall

Medlem
Generellt inte. Gränsen är 600, inte 595. Vill du behålla ditt silver så skulle jag rekommendera att du flyger en flight till.
 

Magpie

Medlem
Generellt inte. Gränsen är 600, inte 595. Vill du behålla ditt silver så skulle jag rekommendera att du flyger en flight till.

Jo jag vet ju att gränsen är 600, och att 595 inte är lika med 600. Men jag tänkte att som relativit trogen kund som inte blivit nedgraderad i systemet, att just 5 stackars poäng gick att fjäska sig till...
Speciellt när jag med stor säkerhet kommer att boka bröllopsresa med BA i höst till Tokyo, dock efter att mitt intjäningsår gått ut.

Men jag får väl se vad som händer helt enkelt.
 

agehall

Medlem
Räkna inte med att de tar hänsyn till det. Det stående rådet från de som har koll på FT är att flyga ihop det du behöver eller räkna med att bli nedgraderad. Det enda du kan räkna med att få, är en förlängning av ditt intjäningsår med 2 veckor om du ber om det.
 

Magpie

Medlem
Räkna inte med att de tar hänsyn till det. Det stående rådet från de som har koll på FT är att flyga ihop det du behöver eller räkna med att bli nedgraderad. Det enda du kan räkna med att få, är en förlängning av ditt intjäningsår med 2 veckor om du ber om det.

Nä räkna med det gör jag inte, tänkte mer om det fanns nåt litet trick eller generell regel för en så liten summa poäng.
Men att be om förlängning ska jag absolut göra, då hinner jag nog pricka in en långresa till Asien med lite tur. Så tack för det tipset!
 

Senator

Moderator
"Det billigaste som finns i världen är en fråga, det värsta man kan få är ett nej"...

Copyright: Senator

Efter en strulig hemresa med min flickvän fick vi 40' Avios samt jag frågade om min flickvän fick bump till BAEC Silver. Hon var 40 TP kort.. Två veckor senare var det löst.

Så en fråga (inte ett krav) kan man alltid ställa men förvänta sig nej, och tacka ödmjukast om det blir ett ja.. En bra motivation hjälper, gärna med en ny bokning som redan ligger kan vara smart innan frågan..
 

NotRyan

Medlem
Ta en t/r arn- hel med Finnar för under en tusenlapp och problem är löst. Du kan bada bastu i loungen så helt klart värt resan.

En liten korrigering bara, reglerna är ändrade så man måste numera ha en non-schengen flight för att komma in i den loungen :(
 
Toppen