Senaste nytt

Lufthansa börjar med cash uppgarderingar ala Optiontown

mattley

Medlem
Som jag fattar det så är det 2 system, MyOffer som är som Optiontown och det andra för fasta garanterade upgrades för antingen pengar eller Points. Därimot så framgår det ju inte direkt om det gäller per ben, riktning eller tur och retur. Jag menar MUC-LAX kostar 35k i A medans om man köper en C biljett P klass så ligger det på runt 13k. 13k plus 1499€ är väl ett bra pris men 13k plus 2998€ är riktigt dåligt.

Samma fråga gäller C i europa, är det 99€ per ben, riktning eller tur och retur. 99€ är ju bra både per riktning och tur och retur men har man fler än 2-3 ben så kan man lika väl boka P klass för run 3-3.5k tur och retur.

Någon som har gjort mer efterforskningar?
 

karho

Medlem
Hej, när jag loggar in på min lufthansabokning GRZ-FRA-ARN på Lufthansas hemsida ser jag att jag kan uppgradera för pengar, GBP75 per sträcka. Är det något nytt, och hör ihop med denna tråds nyhet, eller har man alltid kunnat köpa uppgradering via deras hemsida förut? Nytt för mig, har sökt men inte hittat någon tråd.
 

Dr. Miles

Expert
Hej, när jag loggar in på min lufthansabokning GRZ-FRA-ARN på Lufthansas hemsida ser jag att jag kan uppgradera för pengar, GBP75 per sträcka. Är det något nytt, och hör ihop med denna tråds nyhet, eller har man alltid kunnat köpa uppgradering via deras hemsida förut? Nytt för mig, har sökt men inte hittat någon tråd.
Det ser ut som denna tjänst har varit tillgänglig sedan juli 2015.
"Business Class Upgrade" (Cash Upgrade for 79-99EUR) on regional European flights - FlyerTalk Forums

Info på Lufthansa.com
More comfort at a small price: the upgrade to Business Class on flights within Europe
 

starlight

Medlem
För den som är förvånad över att det inte verkar vara en så bra deal att uppgradera så vill jag påminna om att det finns en hel del företag som har policies mot att boka t.ex. Business. Det är helt ok att köpa knasdyra Premium Economy-biljetter, men Business Saver är ej ok. Att ge möjlighet till en separat uppgradering är alltså begripligt även om totalpriset i vissa fall blir högre än att köpa den högre klassen från början.
 

Dr. Miles

Expert
Det här är inte egentligen som "Optiontown", utan fastpris. Eller har jag missat något?

Screenshot20160914 05 LH.png


http://www.lufthansa.com/se/en/Upgrade-Business-Class-long-haul
 
Toppen