Senaste nytt

Accor, HNA överväger bud på Carlzon Rezidor

Erik M

Medlem
Jag är supernöjd med Accor men bara bott på två av deras hotell sedan jag fick status med dem. @Moco kanske vet mer? Han kanske provat att bo frekvent på Accor OCH på annan kedja? Ja, det borde han ha gjort, annars kunde han inte veta att det är "sämsta kedjan".
 

Moco

Medlem
Jag bor i princip varje vecka på Hilton och Starwood, Diamond resp. Platinum hos dem.
Accor går inte att jämföra, i min mening. Droppen var när hotellchefen på Sofitel i Rio kallade min fru för hora under ett besök i augusti. Vi checkade ut på stående fot. Det blir aldrig någonsin mer ett Accorbesök.

Givetvis ska man, precis som @Fedup säger, bilda sig en egen uppfattning. Jag upplever dock att Radisson förtjänar bättre än Accor.
 

Fedup

Medlem
Jag bor i princip varje vecka på Hilton och Starwood, Diamond resp. Platinum hos dem.
Accor går inte att jämföra, i min mening. Droppen var när hotellchefen på Sofitel i Rio kallade min fru för hora under ett besök i augusti. Vi checkade ut på stående fot. Det blir aldrig någonsin mer ett Accorbesök.

Givetvis ska man, precis som @Fedup säger, bilda sig en egen uppfattning. Jag upplever dock att Radisson förtjänar bättre än Accor.
Jag är Hyatt Diamond, Accor Platinum och Hilton Diamond och bor frekvent på alla hotellen (mycket Sofitel för min del). Jag har överlag varit mycket nöjd med både recognition och bemötande - men det är såklart tråkigt och jag hade mejlat VDn Sebastien Bazin, jag har hans mejl så PM om det är av intresse då han tar sånt på stort allvar. Det finns mycket förbättringar att göra i Accor-programmet men nu när de har köpt upp Fairmont, Swissotel, Raffles etc samt även kollar på Club Carlson kommer de bli en större spelare på marknaden.
 
Toppen