Senaste nytt

Snart kan man tjäna EuroBonus poäng även i fysiska butiker

martin1891

Medlem
Enligt Scandinavian Traveler 03/2016 s119

SAS EuroBonus members can already earn points from purchases at over 400 online stores. And they will soon be able to earn points from purchases in physical stores.
"This will give our members even more ways to collect points" says M. R-H, Program development at SAS. "If you buy clothes or have a meal at a restaurant or café, you will be able to swipe your EuroBonus card in the payment terminal and have points added to your EuroBonus account."
The new service will be initially be launched in 300 stores in Sweden, followed by stores in Denmark and Norway.

743fe88b32e1a06bf6ba90daec78f9c4.jpg
p
 

Thornado

Medlem
Jag ser redan fram emot alla retro-claims man kommer att behöva göra och alla gånger kön bakom en växer med irriterade människor samtidigt som den stackars personen i kassan försöker få kopplingen till EB-systemet att funka.
 
Jag hoppas det blir bra men ser ett annat problem, inbäddade system. Att dra ett kort är nog bra...men då lär vi nog få vanliga plastkort utan chip - igen. För även om idén kan fungera så känns de 'nya' EB-korten med chip igen som ett betalkort av en terminal. Och då blir, som @Thornado säger, kön väldigt lång!
 

Andrew

Medlem
Ser väldigt mycket fram emot detta! Extra fin utdelning om man också kör med kort som ger Eurobonuspoäng.
 

martin1891

Medlem
Jag tycker att detta är bra, då jag tyvärr ibland drar mig för att handla i fysiska butiker när jag vet att det finns i onlineshopping portalen.
 

martin1891

Medlem
Jag hade gärna betalat notan om man får ex 1p/kr på vissa restauranger.
Vet att det finns några restauranger som redan ger poäng, men de behövs fler.
 

PetrelliDK

Medlem
Er desværre bange for, at alle de her forskellige måder at tjene en masse point på fører til deevaluering af EB points sooner than later :(.
 

olo

Medlem
Jag ser redan fram emot alla retro-claims man kommer att behöva göra och alla gånger kön bakom en växer med irriterade människor samtidigt som den stackars personen i kassan försöker få kopplingen till EB-systemet att funka.
Brothers ger idag COOP-poäng och där fungerar det fint. Vill du betala med ett annat kreditkort är MMM så behöver du dock ha med dig ditt vanliga medlemskort.
 
Toppen