Senaste nytt

Lufthansas nya bildlösa Berlin-kampanj

Marcus01

Medlem
Jag tycker det är en kanonreklam, ljudet och ordet är mer inspirerande än en förmodligen platt reklamfilm som dessutom skulle ha varit mycket mycket dyrare att producera!
 

Jacob

Medlem
Tycker själv att den var lite fräck. Den ska ju gå på bio så lär bli ännu mer effektfull där.
 
Vet inte vad jag ska tycka, kändes bara som allt annat skräp i reklamväg. Och med tanke på hur hög ljudnivå det är på alla som pratar i salongen innan filmen startas, så kanske det inte blir den effekt man hoppas på.

Jag får hur som helst varken mer eller mindre lust att resa till Berlin, eller med Lufthansa för den delen.
 

vicce

Medlem
Tror nog att folk hajjar till och undrar varför det inte visas någon bild, vilket gör att folk uppmärksammar reklamen. Så det är säkert ett smart drag.
 

Resenären

Medlem
Nja, nog hade lite bilder gjort den bättre!
Är det någon här på BC.se, som skall åka på invigningsflyget till nya BER?
 

Gnopps

Medlem
Lufthansa hade en riktigt rolig kampanj för några år sedan. Det var flera exampel typ: Vi erbjuder tysk effektivitet och italiensk mat - var glad att det inte är tvärtom. Jag sökte lite online men hittade den inte nu.
 

Adamsson

Medlem
Jag gillar nytänk! En intressant idé men jag tror som CHG att man kan missa ljudet från reklamfilmen pga ljudnivån i salongen, folk pratar, prasslar med godispåsar osv. :)
 
Toppen