Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

iRobert

Medlem
Nedgraderad till Gold igår. Hann få in en CU, lite gratisdricka och ett par välkomstgåvor under 1½ år. Fortfarande långt från övertygad om konceptet i sin nuvarande form..
 

martin1891

Medlem
Nedgraderad till Gold igår. Hann få in en CU, lite gratisdricka och ett par välkomstgåvor under 1½ år. Fortfarande långt från övertygad om konceptet i sin nuvarande form..

Jag håller med, om du menar att det inte finns tillräckligt många bra förmåner som överväger att vara Diamond. Vi får se vad som händer i och med EB 3.0 lanseras...
 
Har endast goda saker att säga angående fri dryck i Go.
OSL-CPH förra fredagen på rad 15 med två andra kompisar utspridda på B, F, och jag på C. Direkt efter avslutad servering i Plus (rad 12) hoppar CC (purser som höll vagnen) över två rader och frågar mig om jag önskar något "för du är väl Diamond?). Inga problem att få varsin Mikkeller Cloud Hopper till mina vänner också.
Returflygningen 22:45 från CPH till OSL på söndag kväll gick det ännu bättre. Då satt jag, även då tre rader bakom Plus, och direkt efter servering i Plus kommer purser och lägger handen på min axel och frågar vad jag önskar "för du är väl Diamond?" med ett avslappnat leende.
 

agehall

Medlem
I slutet på apri kommer mini Ipad att börja att delas ut till CC och då kommer de få lättare att se oss EBD ...:) dvs om de orkar/hinner läsa det:rolleyes:

Jag blir inte klok på hur det hela fungerar - efter att ha läst här så får jag uppfattningen om att det är svårt för crew att hålla ordning på vilka som har vilken status men efter att ha fått studera ett manifest grundligt under 30s igår på OSL-ARN så förstår jag inte hur det kan vara svårt.

På den lista jag såg fanns EBB, EBS, EBG och EBD listade (i grupper) med stolsnummer så det ser ju extremt enkelt ut imho.
 
Jag blir inte klok på hur det hela fungerar - efter att ha läst här så får jag uppfattningen om att det är svårt för crew att hålla ordning på vilka som har vilken status men efter att ha fått studera ett manifest grundligt under 30s igår på OSL-ARN så förstår jag inte hur det kan vara svårt.

På den lista jag såg fanns EBB, EBS, EBG och EBD listade (i grupper) med stolsnummer så det ser ju extremt enkelt ut imho.
Jag förstår inte heller problemet annat än att manifestet är sJUKT långt på större plan och det finns bara 1 manifest per crew...dessutom är det Pursern som har det...men men det ligger nog inte i tekniken har jag ändå en känsla av
 
Toppen