Senaste nytt

Uber kommer till Malmö

olo

Medlem
Idag lanseras Uber i Malmö, i form av UberX.

Prisbilden på taxi är lägre i Malmö än i både Stockholm och Göteborg, vilket kan förklara att just UberX lanseras. I nyheten framhävs att det är 15% billigare med Uber än vanig tax.
 

In_Sweden

Medlem
Spännande.
Nu är det ett tag sedan jag var i Malmö, men att taxi kändes betydligt billigare än i Göteborg kommer jag ihåg.
Deras priser blir, omräknat till en standardresa på 10km/15min blir 187.50, vad brukar de större bolagen i Malmö ha för jämförpris?

Och 699SEK till Kastrup verkar ligga precis i linje med andra bolags fastpris om man får tro iqtaxi.
 

Agö

Medlem
Spännande.
Nu är det ett tag sedan jag var i Malmö, men att taxi kändes betydligt billigare än i Göteborg kommer jag ihåg.
Deras priser blir, omräknat till en standardresa på 10km/15min blir 187.50, vad brukar de större bolagen i Malmö ha för jämförpris?
Väsentligt billigare än än Taxi Skåne som tar 279 kronor för typresa 10km/15min.

Taxi Skåne
 
  • Gilla
Reactions: Gus

olo

Medlem
Trevligt. Ser åtminstone åtta bilari appen från min position i Gamla Stan.
Från Västra hamnen ser jag nu sju stycken, så tillgången verkar vara betydligt bättre än i Göteborg. Efterlängtat och finns det bra tillgång är det riktigt bra.
Och 699SEK till Kastrup verkar ligga precis i linje med andra bolags fastpris om man får tro iqtaxi.
UberX tar 699 till Kastrup och 370 till Sturup.
Taxi Skåne tar 820 till Kastrup och 470 till Sturup.
 

eramag

Medlem
Jag använde Uber i Malmö i helgen och har blandade känslor. Visst var bilarna fräscha och beställningen fungerade smidigt. Men priset blev lite över vad jag brukar betala, och dessutom hade chauffören en taxameter i bilen som han satte till ett fast pris långt under vad som debiterades. Kan bara spekulera i vad han hade för syfte med det.
 
Toppen