Senaste nytt

Hertz på Miami flygplats och Gold 5 star/Amex Platinum - välja vilken klass?

jonah

Medlem
Jag undrar om någon av er har erfarenhet vilken klass som genererar bäst chans till uppgradering på just denna flygplats, om man vill ha en relativt stor och bra bil? Finns det några tips och råd att tillgå?

Övriga erfarenheter av Hertz MIA?
 

khybner

Medlem
Har ingen riktig koll på vilken klass som genererar bäst uppgraderingschans trots många besök i MIA. Som Gold 5 Star så åker du direkt ner till bilarna och din bil står färdig för dig. Väldigt smidigt. Det finns också ett Gold 5 Star-kontor på nedervåningen där man kan gå in och be om annan bil om man inte är nöjd med den man blivit tilldelad.
 

Cliff

Medlem
Har hyrt bil ett flertal gånger på MIA och är av samma uppfattning som khybner, väldigt smidigt. Är också Gold 5 Star och i början bokade jag grupp L och försöka bli uppgraderad till L4 vilket var den bil kategori jag ville ha. Blev ofta ett nej (4 av 5 gånger) så numera bokar jag grupp L4 direkt. Sist jag bad om att få byta inom samma grupp så fick jag en helt ny Ford explorer med tv i baksätet till barnens stora nöje. Det har aldrig varit något problem att byta bil inom samma bokningsgrupp om jag inte varit nöjd med den som var förutbestämd åt mig. Har som sagt tyvärr ingen erfarenhet av vilken grupp som ger ökad uppgraderingsmöjlighet förutom att jag upplevt att det inte funkat för mig.
 

Claes L

Medlem
Tyvärr ska du nog inte hoppas på förmycket om du inte siktar på en full-size, för Five stars säjer:

"Kostnadsfri uppgradering gäller vid bokning av bilgrupp: Compact eller Intermediate"
 

Xilan

Medlem
Ska nu i eftermiddag till Miami och hyra bil på flygplatsen. Är Hertz Gold 5 star.
Jag kan meddela senare om det blev uppgradering eller inte.
 

jonah

Medlem
Där ser man. Kontoren i Stockholm verkar vara ganska generösa ibland och går utanför reglerna, men kanske jag har haft tur.
Jag har bokat grupp Q4 nu, men vill helst ha L eller L4.

Ser fram emot din återkoppling @Xilan
 

Xilan

Medlem
Jag hade samma önskemål och bokning som du men ändrade förra veckan bokning från Q4 till L. Återstår att se om vad det blir.
Nu en timme till boarding här i Chicago.
 
Jag har hyrt på MIA ett antal gånger och det är nog det värsta Hertz-kontoret jag har upplevt. De försöker ALLTID lägga på tilläggsförsäkringar och andra onödiga prylar. Senast jag hyrde där så ljög de vad en kostnad på 160 USD var (efter 10h flygning och en trött 2,5 åring så läste jag inte riktigt så jag får ju skylla mig själv). Jag upptäckte detta sen vid inlämning. Svaret jag fick av kvinnan som tog emot bilen var "they try every trick in the book upstairs" med ett skratt. Hon var den absolut trevligaste Hertz-anställda jag träffat på MIA, vilket jag även nämnde.
 
Toppen