Senaste nytt

Choice matchar till Hertz bonusprogram

Valley

Medlem
Mail från Choice att man nu kan matcha till Hertz program.
Någon med Guld som fått erbjudande om President-nivå ?

Vi matchar din SILVER-nivå med motsvarande medlemsnivå hos Hertz biluthyrning
Nu får du som är SILVER-medlem i Nordic Choice Club ett unikt erbjudande från vår samarbetspartner Hertz. Om du anmäler dig till lojalitetsprogrammet hos Hertz biluthyrning blir du uppgraderad till Hertz Gold Plus Rewards–Five Star. Medlemskapet är gratis!

Som medlem får du följande förmåner:
  • Gå förbi kön
  • Extra chaufför utan kostnad (gäller make/maka och sambo)
  • 10 % rabatt på bästa marknadspris världen över och 1 000 bonuspoäng på hyrbil i Skandinavien
  • Fri dygnshyra efter tionde hyrtillfället
  • Gratis biluppgradering, beroende på tillgång*
  • Rabatter på bilbarnstolar**
  • Egen boknings- och kundservice
ANMÄL DIG NU

Tjäna bonuspoäng hos Hertz
Kom ihåg att du får 1 000 bonuspoäng per bilhyra hos Hertz i Norge, Sverige och Danmark. Dessutom får du 10 % rabatt världen över när du hyr bil hos Hertz.
LÄS MER
 

olo

Medlem
Mail från Choice att man nu kan matcha till Hertz program.
Någon med Guld som fått erbjudande om President-nivå ?
Japp. Det har jag fått.
Nu får du som är GOLD-medlem i Nordic Choice Club ett unikt erbjudande från vår samarbetspartner Hertz. Om du anmäler dig blir du uppgraderad till Hertz Gold Plus Rewards - President Circle. Medlemskapet är gratis!

Bli medlem redan idag och ta del av följande förmåner:
  • Gå förbi kön
  • Extra chaufför utan kostnad (gäller make/maka och sambo)
  • 10 % rabatt på bästa marknadspris världen över och 1 000 bonuspoäng på hyrbil i Skandinavien
  • Fri dygnshyra efter tionde hyrtillfället
  • Garanterad kostnadsfri uppgradering av bilklass och tillgång till bil*
  • Rabatter på bilbarnstolar
  • Egen boknings-och kundservice
Som man ser är förmånerna inte särskilt mycket bättre för President Circle, iaf på pappret. Hur det är i verkligheten vet jag inte eftersom jag inte hyr på Hertz enligt egen policy.
 

Valley

Medlem
Japp. Det har jag fått.

Som man ser är förmånerna inte särskilt mycket bättre för President Circle, iaf på pappret. Hur det är i verkligheten vet jag inte eftersom jag inte hyr på Hertz enligt egen policy.

President gjorde mig inte så värst lycklig när jag en gång i världen hade det.
 
President gjorde mig inte så värst lycklig när jag en gång i världen hade det.
Instämmer. President är inte särskilt "wow". Alltid uppgraderad, vilket såklart är trevligt, men jag utnyttjade det mest genom att hyra Ford Focus och få V40/V60, dvs prisvärt. Har en kollega som lyckades få sin Focus uppgraderad till en Jaguar på Landvetter dock. :p

Ingen större skillnad mot Five Star i mina ögon, även där uppgradering som regel.
 
+1 på den. Och har petat in det i bolagets resepolicy också för säkerhets skull.
Men nu hade jag tänkt att göra ett undantag :(

Så via mitt Nordic Choice Platinum hade jag tänkt att signa upp för President Circle via den här länken: Hertz

Som länkar vidare till denna sida där jag skaffade konto:
https://www.hertz.com/rentacar/hertzlink/index.jsp?targetPage=NordicChoiceClubGold_Platinum.xml

Men någon president blev jag inte... Hur gör jag för att bli det?
 
Men nu hade jag tänkt att göra ett undantag :(

Så via mitt Nordic Choice Platinum hade jag tänkt att signa upp för President Circle via den här länken: Hertz

Som länkar vidare till denna sida där jag skaffade konto:
https://www.hertz.com/rentacar/hertzlink/index.jsp?targetPage=NordicChoiceClubGold_Platinum.xml

Men någon president blev jag inte... Hur gör jag för att bli det?
Jag statusmatchade från Nordic Choice förra året och råkade ut för samma, enligt hertz sida blev jag five-star men när det fysiska kortet till slut kom var det presidents circle och profilen på hemsidan uppdaterades ungefär samtidigt.
 
Det kändes som att det krävdes någon manuell operation för det tog ett par dagar.

Har du fått ett fysiskt kort? Hur fick du det?
Det kom på bevlådan ca ett halvår efter matchningen. Och på det stod det som sagt 'presidents circle', gick in på min profil och den var också uppdaterad.
 
Toppen