Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Valley

Medlem
Vet ej om detta är skrivet förut, men kom precis hem från en veckas "charter" på ett 4(?) star hotell i Spanien och sängen hade 4 HJUL!! Kändes som sängen var från ett sjukhus där man har en stor tjock madrass som är enkel att skölja rent, samt ett lakan som flyger runt på den utan att få fäste.

Tankarna för mig till ett av snobbhotellen i Sopot. Glömt namnet. Men en sagolik hotellfoajé i marmor, mässing, liten fontän - har jag för mig, och mer därtill.
Men när jag slänger mig i sängen och hör ett konstigt prasslande. Tittar efter och ser att man klätt in madrassen i något som ser ut som byggplast.
Då försvann all lyxkänsla och tankarna gick till Radio Hassan.

Eller ett hotell i Greven där man inte hade lakan i sängarna. Bara ett hemskt frotéövedrag :mad:
 

Valley

Medlem
Clarion Arlanda är väl ett rätt bra exempel. Ingen duschdörr där inte ---> hela badrummet blir vattenfyllt...

Just Clarion synes jag ha detta problem på väldigt många av sina hotell.
Kan inte vara en slump, eftersom hur många som helst är designade på samma sätt. Ser ut som ett vandrarhem i Harlem jag bott i en gång.
 
Tankarna för mig till ett av snobbhotellen i Sopot. Glömt namnet. Men en sagolik hotellfoajé i marmor, mässing, liten fontän - har jag för mig, och mer därtill.
Men när jag slänger mig i sängen och hör ett konstigt prasslande. Tittar efter och ser att man klätt in madrassen i något som ser ut som byggplast.
Då försvann all lyxkänsla och tankarna gick till Radio Hassan.

Eller ett hotell i Greven där man inte hade lakan i sängarna. Bara ett hemskt frotéövedrag :mad:

Hahaha, byggplats är nog helt rätt ord för att förklara känslan! Känns som det skulle vara "smidigt" för hotellet, om man skulle dö i sängen under vistelsen :)
 

Johanna

Medlem
Inget går mig på nerverna men jag förstår inte varför de inte har elkontakter vid sängarna så man kan ladda telefonen under natten och ha den nära sig.

Sen irriterar det mig när de bara har schampoo/balsam i ett. Det funkar inte när jag har långt hår. Känns som ett mansdominerat rum då.
 
Funkar väl där man hyr ut rum per timme. Och vem vet. Kanske det man gör på dagarna :rolleyes:
När de frågar hur många timmar man skall ha rummet och om man vill betala extra för lakan, det är då man bör fundera på ett annat hotell ;)

Tänkte på en grej till som är irriterande, när de har kranar i badrummet som man inte kan sätta munnen under för att ta en munfull vatten för att skölja bort tandkrämen.
 

Valley

Medlem
När de frågar hur många timmar man skall ha rummet och om man vill betala extra för lakan, det är då man bör fundera på ett annat hotell ;)

Tänkte på en grej till som är irriterande, när de har kranar i badrummet som man inte kan sätta munnen under för att ta en munfull vatten för att skölja bort tandkrämen.
Där man kör med "design" och får se vattnet rinna som ett stilla vattenfall ner i en lite glasskål.
Annars är det väl därför man kör med sina tunna vidriga plastmuggar.
 

AndersSt

Medlem
På tal om kranar, bodde häromdagen på ett hotell som installerat sådana där "beröringsfria" kranar.
Helt hopplöst att raka sig med hyvel, då vill jag ha rinnande vatten hela tiden.

Möjligen också ett riktigt i-landsproblem med tanke på hur det ser ut i världen...
 

johhenrik

Medlem
På tal om kranar, bodde häromdagen på ett hotell som installerat sådana där "beröringsfria" kranar.
Helt hopplöst att raka sig med hyvel, då vill jag ha rinnande vatten hela tiden.

Möjligen också ett riktigt i-landsproblem med tanke på hur det ser ut i världen...
Det är nog anledningen till att de installeras, för att förbrukningen är för hög.
 
Toppen