Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

mha321

Medlem
Nekad på EWR-ARN (plus till business). Mycket plats i både plus och business verkar det som. Inga problem alls att få poänguppgradering, och när jag kollade strax innan det så var halva pluskabinen tom.

Har kört utan OT ett tag, men nu på 1/2 (lyckad hem från SFO i slutet på förra året, misslyckad på EWR nu) på sistone. Överlag ligger den nog betydligt bättre, typ 7/10 eller så över de senaste 3-4 åren.

2014 och 2015 har jag mer kört enligt budordet att boka det man vill flyga i och lyckats trixa till bra deals. Men det här var en sådan där 5000kr-t/r-i-plus-till-new-york-biljett som var svår att säga nej till...
 

Bryant

Medlem
Bättre att köpa C med annat flygbolag.

OW alliansen österut och JV atlantic brukar ha riktigt bra
C- klass priser (speciellt under långhelger och sommar)

Nja. OT är ju en chansning. Man är inställd på bokad klass, allt annat är en bonus. Så jag ser ingen anledning att boka C med annat bolag, då alternativet skulle vara ekonomi med annat bolag utan chans för OT.
 

Thornado

Medlem
Har någon annan varit med om att bli uppringd av OptionTown?
Jag ska åka SK945 ARN-ORD nu på fredag och har anmält mig till OT för uppgradering till business (men inte Plus). Fick just ett samtal från OT från ett nummer i Massachusetts (med personen sa att han ringde från Washington). Personen jag pratade med sa att det såg svårt upp med uppgradering till C så han undrade om jag inte ville teckna mig för Plus också. Eftersom jag ju redan hade kollat på priset för detta och bestämt mig för att det inte var värt det så tackade jag nej även nu. Han ville då förklara att det var billigare med uppgradering till Plus och att jag får tillbaka mellanskillnaden om jag bara uppgraderades till Plus.
Tackade ännu en gång nej och då sa han att de skulle se vad de kan göra och att vi får hoppas på det bästa.

Expertflyer visar följande tillgänglighet på flighten, så verkar ju inte direkt tokfullt i C (ja, jag vet att man inte kan använda dessa siffror för att veta hur många lediga stolar det finns, eller ännu mindre hur stora chanserna för OT är).
C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N9
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen