Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Jakob K

Medlem
Nu boardat. Kabinpersonalen vägrar svara på varför vi är sena och hänvisar till kaptenen..... Fortsättning följer från luften om SAS wi-fi funkar....
 
Last edited:

Agö

Medlem
Hur många crew är det om bord?
Detta betyder att SK 945/946 kommer att bli sena idag.
Du kan ditt SAS, 0114! 2,5 h försening på 945 i dagsläget.

upload_2016-2-26_9-20-55.png
 

nrdbck

Medlem
ARN HKG SK 0963 13:50 ny avgångstid 14:55.
Försenat en dryg timme idag alltså.
Någon som sitter på info?

Jag tackar och tar emot då vi slipper stressa från anslutningsflyget. So far so good...
 

Canadien

Medlem
ARN HKG SK 0963 13:50 ny avgångstid 14:55.
Försenat en dryg timme idag alltså.
Någon som sitter på info?

Jag tackar och tar emot då vi slipper stressa från anslutningsflyget. So far so good...
Infon finns ovanför ditt inlägg. Det är följdförseningar eftersom det är samma kärra (ORD-ARN) som ska till HKG idag.
 

Kandinsky

Medlem
Skulle åkt ARN-OSL imorse 0920 för att därefter åkt OSL-EWR 1100. Båda resorna skulle gjorts i business och är bokade med eurobonuspoäng. Fick ett SMS i morse 0601 att ARN-OSL var inställt och jag därför var ombokad till ARN-EWR 1040.

Resan är bokad för 11 månader sedan och jag hade naturligtvis platserna 1D och 1F för EWR flighten. Nu när vi fått ny flight i sista minuten så har jag och sambon naturligtvis fått sämre och spridda platser. All SAS personal vägrar att placera oss tillsammans (incheckning, servicecenter, lounge) och hänvisar mig till att fråga på planet(!). Misstänker att jag inte kan få någon ersättning enligt (EG) 261/2004 i och med att ankomsttiden i princip är likadan. Naturligtvis kommer jag skicka ett klagomål till SAS i efterhand, men har någon tips på vad jag kan göra NU för att minimera skadeverkan?
Jag är SAS Gold och har som sagt businessbiljetter.
 

Agö

Medlem
Skulle åkt ARN-OSL imorse 0920 för att därefter åkt OSL-EWR 1100. Båda resorna skulle gjorts i business och är bokade med eurobonuspoäng. Fick ett SMS i morse 0601 att ARN-OSL var inställt och jag därför var ombokad till ARN-EWR 1040.

Resan är bokad för 11 månader sedan och jag hade naturligtvis platserna 1D och 1F för EWR flighten. Nu när vi fått ny flight i sista minuten så har jag och sambon naturligtvis fått sämre och spridda platser. All SAS personal vägrar att placera oss tillsammans (incheckning, servicecenter, lounge) och hänvisar mig till att fråga på planet(!). Misstänker att jag inte kan få någon ersättning enligt (EG) 261/2004 i och med att ankomsttiden i princip är likadan. Naturligtvis kommer jag skicka ett klagomål till SAS i efterhand, men har någon tips på vad jag kan göra NU för att minimera skadeverkan?
Jag är SAS Gold och har som sagt businessbiljetter.
Trist att höra. Just sätena är ju svårt att hantera men förhoppningsvis löser det sig ombord. Annars bör du kunna skriva och be om någon form av goodwillkompensation. För att ni ska bli placerade tillsammans måste SAS ju ändra för någon annan, någon annan som då säkerligen inte blir särskilt glad. Jag har varit med om att man flyttat på mig utan att fråga, blev faktiskt riktigt förbannad då det var en nattflight och jag medvetet valt plats efter det.

Någon annan kompensation är ju inte aktuell och eftersom du betalt resan med poäng kan du ju, av samma anledning, inte heller få EB-poäng i efterhand för det "saknade" segmentet. Däremot kanske du ska kika lite på om skatterna för att resa via Oslo var högre, återbetalning i denna del bör vara rimlig (handlar väl inte mer än om några hundringar för er två dock).
 

Agö

Medlem
Jag vill minnas att SAS informerar om att plasterna kan komma att ändras, någon typ av friskrivning.
Korrekt.

5.4 Seating
We will endeavor to honor advanced seating requests, however, we cannot guarantee any particular seat. We reserve the right to assign or reassign seats at any time, even after boarding of the aircraft. This may be necessary for operational, safety or security reasons.


https://www.flysas.com/upload/CoC/CoC_Eng_February_2013.pdf
 
Toppen