Senaste nytt

Tjänstebilstråden

JohanA

Medlem
S90 imponerar med standardutrustningen. Antar att V90 blir på samma nivå men ca 10,000 SEK dyrare.
Frågan är om kvalitetskänslan finns i dessa nya modeller? Isf byter jag gärna upp mig från V70 till V90 nästa sommar. Annars får det bli ett säkert kort, dvs BMW 5-serie touring eller MB E-klass kombi.
 

JanneB

Medlem
Fortfarande ingen som tänker svälja stoltheten och beställa en svenskutvecklad och svenskbyggd (ja, jag vet att ägarna är kineser) S90?
Hade bestämt mig att inte ta Volvo nästa bil men jag gillar nya S90. Har inte provkört ska sägas så en liten brasklapp där men jag tycker jag kan bygga ihop en vettig bil för min budget. Efter S90 kommer nog 428 GC, 520d Touring och A6 Avant 3.0 TDI. Ska börja provköra i snart, beställer i sommar
 

Valley

Medlem
Med bensinbilar är vi bundna till att tanka på macken, för vi har ingen bensin till hemmet. Man startar aldig dagen med full tank.
Med elbilar så sker det mesta laddandet vid hemmet under natten. För de flesta så täcker det nästan alla resor, så förser publika snabbladdare med räckvidden man behöver för långresor.

Sen så kommer man förmodligen kunna ladda på mer eller mindre vart enda ställe man stannar på, för vårt elnät täcker hela städerna och en publik laddstation kostar en spottstyver att installera jämfört med en bensinpump.

Skulle tro att villaägare i viss mån har klart bättre förspänt att de som bor i hyreshus. Räcker att se hur det ser ut på de flesta lägenhetsområden för att inse att det är mycket, mycket, mycket lång tid kvar innan det skulle fungera bra med att ladda sin bil.
Snabbladdare som är publika är enligt mig mest för syns skull och för att politiker skall blidka sina väljare med att visa handlingskraft.
Vet inte hur många mer elbilar som behöver säljas för att infrastrukturen kring detta med laddstationer havererar.

Ser mest fram mot vätgastekniken. Och hoppas det är som man påstår att man då skall kunna ta sig 100 mil innan man behöver fylla på.
Då klarar jag mig T&R Stockholm, Göteborg, Oslo, mm på en dag utan att behöva bekymra mig.
 

In_Sweden

Medlem
Skulle tro att villaägare i viss mån har klart bättre förspänt att de som bor i hyreshus. Räcker att se hur det ser ut på de flesta lägenhetsområden för att inse att det är mycket, mycket, mycket lång tid kvar innan det skulle fungera bra med att ladda sin bil.
Snabbladdare som är publika är enligt mig mest för syns skull och för att politiker skall blidka sina väljare med att visa handlingskraft.
Vet inte hur många mer elbilar som behöver säljas för att infrastrukturen kring detta med laddstationer havererar.

Ser mest fram mot vätgastekniken. Och hoppas det är som man påstår att man då skall kunna ta sig 100 mil innan man behöver fylla på.
Då klarar jag mig T&R Stockholm, Göteborg, Oslo, mm på en dag utan att behöva bekymra mig.
Man behöver inte kolla längre än till grannlandet i Väst för att se hur bostadsrättsföreningar har lyckats montera upp laddplatser titt som tätt på stora delar av sina parkeringar. De har beslutsviljan och kostnaden är låg.
När det kommer till hyresrätter så är det kanske en annan sak. Det känns som om kommunala bostadsbolag skulle ha väldigt lätt att montera upp laddpunkter på många parkeringsplatser, om viljan fanns.

Sen så skulle jag inte bli förvånad om villaägare med 2 eller fler bilar hör till många av elbilsägarna i sverige. Med en Renault Zoe eller Nissan Leaf som andrabil och en fossilbil för "hela familjen" eller långresor. Men det är bara en gissning.
 

Valley

Medlem
Hade bestämt mig att inte ta Volvo nästa bil men jag gillar nya S90. Har inte provkört ska sägas så en liten brasklapp där men jag tycker jag kan bygga ihop en vettig bil för min budget. Efter S90 kommer nog 428 GC, 520d Touring och A6 Avant 3.0 TDI. Ska börja provköra i snart, beställer i sommar

Du har en helt ny 5-Serie på ingående. Tyvärr släpps den som sedan först.
Kan vara värt att vänta in.
 

Jakob K

Medlem
I senaste AMS testades de tre stora tüska kombisarna i senaste numret. Kan ju vara värt att läsa lösnr för de som är på gång och ska välja mellan dessa vagnar.

Avseende kvalitetskänsla i nya Volvobilarna så tycker jag man nått längre än någonsin i inredningen. Klart lyft mot gamla V70.

mvh
 

FF#1

Medlem
Då var man hemma med nya bilen, känns bra att köra pickis även om den känns lite stor i stan. Ska se hur den funkar ut till stugan i skärgården med isväg och skogsväg i kväll. :)


999fc00f029ed7d2d34a8d3b11d2585e.jpg
 

Palazzi

Medlem
Det är med splittrade känslor jag tvingas erkänna att Volvo var mest intressant i Genève.... (av de rimliga alternativen).

Jag är inte alls såld på nya Alfan sedan jag sett den live. Den saknar elegansen jag hoppats på (o som finns hos Volvo).

Fanns en del annat kul, men dessa kan jag inte ens övertyga migsjälv om.
 
Toppen