Med bensinbilar är vi bundna till att tanka på macken, för vi har ingen bensin till hemmet. Man startar aldig dagen med full tank.
Med elbilar så sker det mesta laddandet vid hemmet under natten. För de flesta så täcker det nästan alla resor, så förser publika snabbladdare med räckvidden man behöver för långresor.
Sen så kommer man förmodligen kunna ladda på mer eller mindre vart enda ställe man stannar på, för vårt elnät täcker hela städerna och en publik laddstation kostar en spottstyver att installera jämfört med en bensinpump.
Skulle tro att villaägare i viss mån har klart bättre förspänt att de som bor i hyreshus. Räcker att se hur det ser ut på de flesta lägenhetsområden för att inse att det är mycket, mycket, mycket lång tid kvar innan det skulle fungera bra med att ladda sin bil.
Snabbladdare som är publika är enligt mig mest för syns skull och för att politiker skall blidka sina väljare med att visa handlingskraft.
Vet inte hur många mer elbilar som behöver säljas för att infrastrukturen kring detta med laddstationer havererar.
Ser mest fram mot vätgastekniken. Och hoppas det är som man påstår att man då skall kunna ta sig 100 mil innan man behöver fylla på.
Då klarar jag mig T&R Stockholm, Göteborg, Oslo, mm på en dag utan att behöva bekymra mig.