Senaste nytt

Strejkvarsel mot Flybe/SAS, sympatiåtgärder av Svensk Pilotförening

Vby-arn 06:40 inställd imorgon trots över 12 timmar på sig att få ut personal och kärra ;)

Bekanta som blivit ombokade 18:00 arn-vby till 18:40 bma-vby fick sig en chock vid incheck. Systemet, malmö aviations, hade flertalet reservationer i deras namn från SAS men pga att dessa inte blivit "utskrivna" gick det ej att expediera BP. 30-40 minuters tel support, bägge herrarna är EBD, senare konstaterar SAS att de kan inte lösa problemet. Enda rådet var att de privat fick köpa biljetter och försöka kräva ersättning, något ktj självklart inte kunde garantera........för de hade ju fått biljetter redan av sas /facedesk
 
Vby-arn 06:40 inställd imorgon trots över 12 timmar på sig att få ut personal och kärra ;)

Bekanta som blivit ombokade 18:00 arn-vby till 18:40 bma-vby fick sig en chock vid incheck. Systemet, malmö aviations, hade flertalet reservationer i deras namn från SAS men pga att dessa inte blivit "utskrivna" gick det ej att expediera BP. 30-40 minuters tel support, bägge herrarna är EBD, senare konstaterar SAS att de kan inte lösa problemet. Enda rådet var att de privat fick köpa biljetter och försöka kräva ersättning, något ktj självklart inte kunde garantera........för de hade ju fått biljetter redan av sas /facedesk

Din flight imorgon - Borde vara solklar EU261/04-claim?
 
Vby-arn 06:40 inställd imorgon trots över 12 timmar på sig att få ut personal och kärra ;)

Bekanta som blivit ombokade 18:00 arn-vby till 18:40 bma-vby fick sig en chock vid incheck. Systemet, malmö aviations, hade flertalet reservationer i deras namn från SAS men pga att dessa inte blivit "utskrivna" gick det ej att expediera BP. 30-40 minuters tel support, bägge herrarna är EBD, senare konstaterar SAS att de kan inte lösa problemet. Enda rådet var att de privat fick köpa biljetter och försöka kräva ersättning, något ktj självklart inte kunde garantera........för de hade ju fått biljetter redan av sas /facedesk
Ta båten? :D
 
6d1380eb4cb2412c5523fe06c630aed1.jpg


Till slut, mot Kalmar.
 
Alltid så smidiga och kundnära SAS, sånna marketing genier!

Att dagen efter strejken är avblåst som förlängde min måndag med 2.5 timmar och en trip över klr, en tisdag som skapade kaos i kvadrat för vänner med utlägg på tusentals kronor, en onsdag med inställd morgon flight...

Ja då får man ett kul mail i lådan

image.png


Ärligt, det är små saker som det här som får mig att undra vem som styr den här hydran som SAS verkar vara.

Edit: nej det är inte fel att det blev strejk, nej sas kan inte göra vad som helst under en strejk, nej sas är inte förväntade att böja universum efter mitt behag...men de kan ju försöka vara lite förberedda, insatta och kompetenta när de nu hade flera månader på sig att ha en krisplan
 
Toppen