Senaste nytt

Scandic Burger - Index

Johannes

Medlem
Kära vänner,

för flera år sedan berättade jag för Jacob att jag och min kollega ibland diskuterar de olika Scandic Hotels kvalitet på deras "klassiska" Scandic Burger, att de skiljer mycket i kvalitet. Han sa att jag borde starta en tråd om dessa, nu många år senare gör jag ett litet försök, det skall bli intressant att föra vad ni alla tycker. Som ni ser skall jag försöka hålla det hela kort och ge betyg i en 10 gradig skala.
_____________________________________________________________________

Scandic Helsfyr (Oslo)

38517-5551268e8959878d0047270cb0590e9e.jpg


Tillägg: Ost och Bacon 5 - Väldigt lite Bacon
Bröd: 7 - Gott, lagom rostat
Kött: 7 - Saftigt med bra salta
Pommes: 8 - Riktigt krispiga och goda
Grönt: 6 - Lite lite, men väldigt tunt skivad rödlök är trevligt
Coleslaw: 5 - Inget speciellt

Slutbetyg: 7 - Bra burgare, har ätit många sämre Scandic Burgers, sätter en god riktlinje.
 

Attachments

  • IMG_0270[1].JPG
    IMG_0270[1].JPG
    93,7 KB · Visningar: 551
Klart intressant att se hur de olika hotellen tolkar "Scandic Burger"! Hur hård är specen från huvudkontoret, och hur stora friheter får de olika hotellen ta sig? :confused:
 

Erik M

Medlem
Jag kommer att följa tråden!

Passar på att tipsa om den här rabatten också:
Utnyttja dina 20% rabatt på mat när du äter i v
ImageVaultHandler.aspx
åra restauranger, köper mat i hotellens mini-shop eller beställer via rumsservice (rabatten gäller fredag morgon till söndag kväll). Rabatten inkluderar inte drycker eller redan rabatterade priser men inkluderar fem av dina vänner (gäller för totalt sex personer)! Du kan utnyttja rabatten när du bor hos oss eller om du bara tittar in för att äta en god måltid. Kom ihåg att uppge ditt Scandic Friends-medlemsnummer när du ber om notan så att du får rabatten. Rabatten gäller för alla medlemmar och om du är medlem i 2nd floor, 3rd floor eller Top floor kan du kombinera rabatten på 20% med en restaurangkupong. Rabatten går dock inte att kombinera med redan rabatterade priser eller på julbord.
 

Johannes

Medlem
Jag tror inte de olika hotellen har så stor möjlighet att anpassa sig, utan är ganska centralt styrda, de finns trors detta en hel del olika varianter, ost, bacon, jalapenos och lökringar är dock alltid tillbehör som kostar extra, här är en tre år gammal video om hur burgaren görs, denna måste ha används internt eller något då den är proffsigt gjord:


Kul med så mycket respons, jag kommer dock inte alltid äta hamburgare på Scandic, och vem som helst får naturligtvis lägga in sin test, följ helst mallen jag lagt upp. Det finns 221 Scandic hotell, jag behöver hjälp om vi skall täcka dem alla.
 

Börnen

Medlem
Scandic Pori

Tillägg: Bacon 7 -Bra mängd, lite överstekt
Bröd: 7 - Gott, lagom rostat
Kött: 4 - torrt, överstekt
Pommes: 8 - Bra mängd, krispiga och goda
Grönt: 7 - bra tomater, anonym sallad
Coleslaw: 3 - för lite och smaklöst

Slutbetyg 5 - ok, inte mer. Äter hellre deras pulled pork burger
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    51,9 KB · Visningar: 449

Johannes

Medlem
Scandic Foresta (Lidingö, Stockholm) - Burger á la Foresta
39384-7992ce45ed373cfec676fe02998fca4b.jpg

Det här var helt klart annorlunda mot en vanlig Scandic Burger

Tillägg: Ost, fransk eller dansk? 6
Bröd: 8 - Gott, lagom rostat - Brioche
Kött: 5 - torrt för salt
Pommes: 6 - OK
Grönt: lite grönt, picklad rödlök, saltgurka - 6
Bea i ena muggen, något annat på burgaren

Slutbetyg: 6 - Helt OK, men inget speciellt, ser bättre ut än vad den är, "ingen riktigt Scandic Burger"
 

Attachments

  • IMG_0314[1].JPG
    IMG_0314[1].JPG
    66,3 KB · Visningar: 426
Toppen