Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Fredrik92

Medlem
Du svarar på din egen fråga, vill du sitta nära fönstret är den 2A eller 4A. Om du vill sitta nära gång är det 3A som gäller (om det inte är annan config på A340 jämfört med A330)

Okej, tack. Jag vet inte om det är annan konfiguration på A340... det är ju en större maskin.
 

NotRyan

Medlem
Okej, tack. Jag vet inte om det är annan konfiguration på A340... det är ju en större maskin.
Ehh, nej.... A340-300 är ju precis lika stor som A330-300, skillnaden är att SAS har en annorlunda konfiguration med större Business-kabin (som i slutändan ger något färre säten totalt), i.e några rader Business bakom dörr 2, men allt framför dörr 2 är ju lika vad gäller rader...
 

palmen

Moderator
Ehh, nej.... A340-300 är ju precis lika stor som A330-300, skillnaden är att SAS har en annorlunda konfiguration med större Business-kabin (som i slutändan ger något färre säten totalt), i.e några rader Business bakom dörr 2, men allt framför dörr 2 är ju lika vad gäller rader...
Då har man lärt sig något nytt idag (trodde också 340 var "större") :) Var tvungen att titta upp detta nu efteråt. Samma storlek på planen förutom att A340-300 är 8cm högre enlitg Airbus egen spec.
 

palmen

Moderator
Fast har inte A340 fyra motorer? Det är ju en markant skillnad i utförande.
Jo en A340 har 4 motorer, men planen i sig är lika stora om man ska gå på de specar som Airbus anger (A340 är dock 8cm högre). En A340 har högre startvikt och kan därmed ta mer cargo än en A330 och har bättre range
 

NotRyan

Medlem
Att A340 är något högre beror nog på större bränsletankar och att ställen därför är något längre (säger jag utan att direkt veta att det är orsaken), metalltuben som man är instängd i uppe i luften är lika stor :D
 

Funcadelic

Medlem
Jag insåg att jag kunde välja plats på min resa till SFO, trots att jag är silvermedlem. Jag kan välja plats såväl ARN-CPH som CPH-SFO. Gäller detta alltid om man reser i business?

Givet en 1-2-1-konfiguration i business, vilka platser bör jag och min sambo välja för att kunna umgås och prata under flighten? Intuitivt skulle jag säga mittenraden, men vad jag sett på bilder är det ju en liten vägg mellan sätena och av naturliga orsaker är det en avsaknad av fönster just där. Är det enklare att konversera över gången?

Bilderna visar tillgänglighet dit respektive hem. Jag har bokat mittenraderna i båda fallen.

upload_2016-3-16_10-28-37.png

upload_2016-3-16_10-31-52.png
 
Toppen