Senaste nytt

cathay pacific upgrades

tomten

Medlem
Jag vet inte om det är så att jag bara har otrolig tur, eller om det här är ett vanligt förekommande fenomen. I skrivande stund har jag flugit totalt 4 st Cathay Pacific flighter, och på 2 av 4 flighter har jag fått complementary upgrades till business class. När hände det er senast att ni fått två free upgrades inom loppet av 2 veckor? (jag har aldrig fått en ända för än nu) Är det fler än jag som upplevt detta med Cathay Pacific?

Jag är nybliven marco polo medlem, så green tire, så jag vet inte om det är någon smart promo sak för att få mig att känna på business class. Sedan måste jag slå ett slag för marco polo club, man får rätt mycket redan på green tire som jag ser det, buiseness checkin och prio bording är rätt värt på stora flygplattser.
 

staff

Medlem
Jag är nybliven marco polo medlem, så green tire, så jag vet inte om det är någon smart promo sak för att få mig att känna på business class. Sedan måste jag slå ett slag för marco polo club, man får rätt mycket redan på green tire som jag ser det, buiseness checkin och prio bording är rätt värt på stora flygplattser.
Vet inte vilken signifikans detta kan ha, men nar jag bokade Qatar Airways forsta gangen hade de ett erbjudande dar man fick 5000 (typ) Q-miles om man signade upp for deras loyalty-program samtidigt. Glomde sedan att andra FF-numret i bokningen innan avgang, men blev som plaster pa saren uppgraderad pa DOH-SIN till J-kabinen trots "burgundy" status. Det kan ju teoretiskt vara sa att deras burgundy-medlemmar gar fore Oneworld's Emerald/Sapphire-medlemmar i uppgraderingskon och att jag var naste man pa tur. Bara att tacka och ta emot, aven om jag forlorade lite miles till ett program jag aldrig anvant...
 

tob

Medlem
Jag har bara flugit Cathay en gång, i mars förra året (2015) och då blev både jag och min kompis (båda statusmatchade till Air Berlin Gold) uppgraderade från ekonomi till premium ekonomi på flygning mellan Ho Chi Minh City och Hong Kong.
Dessutom status recognition i form av personligt välkomnande av Purser innan start!
 
Toppen