Senaste nytt

Räknas det här som 6 enkelresor?

Time

Ny medlem
Hej tänkte åka runt lite i europa nu i sommar och under hösten. Och tänkte komma upp i eurobonus guld när jag är i farten :D

Jag har tänkt komma in genom att åka 40 enkelresor. Men vad räknas egentligen som "enkelresor"

Se exempel nedan, räknas det som 6 enkelresor? Om inte, hur räknar man? Tacksam för svar.
 

gdaily

Medlem
Om du är riktigt "desperat" så kanske du kan passa in ett stopp i Göteborg eller Frankfurt på vägen mellan Stockholm och Köpenhamn.
Jag sitter precis och räknar på om min nästa Londonresa ska ha en mellanlandning i New York eller ej... kul att ha hittat några likasinnade!
 

Dr. Miles

Expert
Om du är riktigt "desperat" så kanske du kan passa in ett stopp i Göteborg eller Frankfurt på vägen mellan Stockholm och Köpenhamn.

Officeilla routing för SAS pris mellan Kiruna och Amsterdam är:
  1. Kiruna-Stockholm-Amsterdam
  2. Kiruna-Stockholm-Köpenhamn-Amsterdam
  3. Kiruna-Stockholm-Oslo-Amsterdam

Biljetten är i grunden Stockholm-Amsterdam t/r + inrikesbiljett add-on(Kiruna-Stockholm t/r).
Därför routing via Göteborg är inte möjlig för denna pris.
 

Roger J

Medlem
Klart man ska åka Kiruna-Stockholm-Köpenhamn-Amsterdam...
Får man inte göra Kiruna-Stockholm-Oslo-Amsterdam?
Det blir lika många segment men fler poäng.
 

Time

Ny medlem
Härligt att man "får" åka så här. Nu ska jag fila på några bra resvägar, tack för bra och snabba svar ;)
 

Jacob

Medlem
Lufthansa säljer även biljetter från Kiruna till Amsterdam med följande routing möjligheter:

KRN-SK/LH/QI-GOT/STO/CPH-LH/OS/SN/BD/
LX-FRA/MUC/DUS/STR/BER/HAM/ZRH/HAJ/
CGN/NUE/MIL/VIE/BRU/LON-LH/OS/SN/BD/
LX-FRA/MUC/DUS/HAJ/CGN/VIE/BRU/LON/
ZRH/STR/BER/HAM/NUE/MIL-LH/OS/SN/BD/
LX-AMS*

eller

KRN-QI/SK/LH-CPH/STO/GOT-LX/BD/SN/OS/
LH-MIL/NUE/HAM/BER/STR/ZRH/LON/BRU/
VIE/CGN/HAJ/DUS/MUC/FRA-LX/BD/SN/OS/
LH-LON/BRU/VIE/MIL/NUE/CGN/HAJ/ZRH/
HAM/BER/STR/DUS/MUC/FRA-LX/BD/SN/OS/
LH-AMS*

Det blir dock inte så många fler SAS flyg än om du flyger via Stockholm och Köpenhamn.
 

Gnopps

Medlem
Gör inte Kiruna-flygen en mellanlanding i Umeå vissa årstider? Kanske kan du boka KRN-UME och UME-ARN separat och få ett segment mer på det sättet?
 
Toppen