Senaste nytt

[Rykte om enhancement] BAEC förbättrar sätesvalet på shorthaul

johhenrik

Medlem
En annan förändring verkar vara att rad 1 inte längre är blockade för premiumresenärer (i alla fall inte enligt ExpertFlyer). Har inte kunnat bekräfta det själv. Det torde medföra att man kan betala för att sitta på rad 1 vilket jag har för mig inte gick förut?
Det måste vara väldigt nytt isf.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror det dök upp för någon vecka sedan. På ExpertFlyer har alltid (åtminstone) rad 1 varit blockad. Nu är det samma vita säten som i resten av kabinen. Dock vet jag inte om det krävs status för att reservera dem på ba.com. För mig fungerar det men jag har status inom oneworld.
 

agehall

Medlem
Det är ju skönt ifall det där stämmer för då borde ju allt återgå till det normala snart. Konspirationsteoretikern inom mig kan dock inte låta bli att undra ifall detta inte var ett medvetet försök från BAs sida som de nu backar på då de fått för stor pushback...
 

FFlash

Medlem
Jag har kommande BA shorthaul longhaul kombo i ekonomi (tyvärr!) och kunde välja exit row på både long och short haul. Har AY OWE och fri val av sätet fungerade utan problem såsom förra gången.
Det blir en torture resa så jag hoppas verkligen på op-up denna gång :D har dock inte haft op-ups på longhaul sedan ett antal år
 

khybner

Medlem
Jag tror det dök upp för någon vecka sedan. På ExpertFlyer har alltid (åtminstone) rad 1 varit blockad. Nu är det samma vita säten som i resten av kabinen. Dock vet jag inte om det krävs status för att reservera dem på ba.com. För mig fungerar det men jag har status inom oneworld.
Det är väl bara rad 1 på long haul som kräver BEAC Gold?
 

johhenrik

Medlem
En sak till som ändrats nu, mot hur det varit tidigare för mig iaf. Nu på min bokning jag gjorde idag placerade de mig på 1C på alla flighter automatiskt, vilket är platsen jag alltid brukar ändra till. Det har aldrig hänt mig tidigare att jag fått rad 1 automatiskt.
 

jannewa

Medlem
Jag kan iaf fortfarande inte välja exit row... :)
Capture.JPG
 
Toppen