Senaste nytt

Amex premium card eurobonus

Hejsan!

Det jag kommer fråga här finns nog i nån annan tråd. Hittar dock inte enkla svar på det jag fundera över.
Har tänkt skaffa ett amex premium card eurobonus för att få en 2 för 1 voucher.
Är det 150 000 kr man ska göra av med för att få en 2 för 1 resa med tex lufthansa first class?
Eller är det poäng?
Hade tänkt betala räkningar via betalo kan jag då tex betala andras räkningar med för att komma upp i högre spend?

Tacksam för enkla och noggranna svar eller enkla tips på hur man kan göra det enkelt för att komma upp i till 150000.

Mvh Linus
 

jumbooze

Medlem
Hej Linus,
Du behöver spendera 150.000kr för att få vouchern, när du har fått voucher så använder du dina poäng för att boka resan med rabatten ( du ringer ett särskilt nummer för att boka).
Du kan betala räkningar, dina och andras för att komma upp i summan. Även mina ( om du vill ;).
Välkommen hit!
 

Samosaguas

Medlem
Väkommen till Businessclass.se Linus!

Du behöver en spend på 150.000 kronor för att få en 2-4-1 voucher från Amex. Med denna kan du boka en resa med exempelvis Lufthansa First för halva antalet Eurobonus-poäng.

Du kan använda Betalo för att få upp din spend och du kan betala andras räkningar också. Kom dock ihåg att Betalo tar en avgift för att betala med Amex.

Ett tips för att komma upp i spend är att finansiera mikrolån via Kiva.org. Du skapar spend samtidigt som du hjälper till med bistånd och troligtvis får du tillbaka dina pengar så småningom.

Edit: som så ofta här på BC var man tvåa på bollen ;)
 
Last edited:

RickardG

Medlem
Vi kanske ska förtydliga att det är så att den inte räcker med att spendera 150000kr för att kunna flyga Lufthansa första klass, det krävs en del poäng också, och då krävs att man spenderar betydligt mer, alternativt skaffar poängen på annat sätt.
 

jumbooze

Medlem
Så om du skulle vilja åka första klass till asiensom normalt kostar 190.000 eurobonuspoäng för en så kan du använda vouchern för att halvera den poängmängden ( för en person ) där efter jobbar du på två fronter, 1) samla poängen och 2) säkerställ spenden på kortet
 
Toppen