Senaste nytt

Air Serbia till New York - premiär sommaren 2016

Palazzi

Medlem
På en presskonferens igår berättade Air Serbia att de kommer starta flygningar till New York den 1:a juni 2016.

Det är den första linjen mellan Nordamerika o Serbien på årtionden, då USA inte tillåtit flyg från forna Jugoslavien sedan balkankrisen.

Man kommer att flyga mellan BEG-JFK 6x/vecka.

Flygningarna sker med en leasad a330-200 från Indiska Jet Airways. Enligt presskonferensen ska Air Serbia fortsätta vara ett Boutique-bolag och därmed satsa stort på en unik serviceupplevelse.

Blir den här satsningen i närheten så bra som deras Europasatsning är jag en potentiell kund!
 

Palazzi

Medlem
Då var det klart! Pressrelease idag.... A330-200 inlånad, men totalt förändrad, från Jet Airways. 256 stolar varav bara 18 i business.

Förväntar mig god mat som vanligt med Air Serbia. Tre olika matkoncept att välja i ekonomiklass, varav ett ska vara typiskt serbiskt. I business är det bra med benutrymme och stolar med fullt liggläge.

Generösa bagageregler i båda kabinklasserna. 2x32 respektive 2x23kg, utan status.

Business rekommenderad nog bara som award, för priserna är hiskeliga t.o.m. på kampanj. Gissar att man räknar med att fylla de få sätena ändå o man saknar ju helt konkurrens på balkan. Alternativet, som iofs är smidig, är byten i kontinentaleuropa eller Istanbul.

Hittills kan man inte boka med anslutning frön Sverige mfl, för det är en kampanj mella. Belgrad o New York närmsta veckan, där ekonombiljetterna kostar från 399€ t/r.
Kommer säkert bli 4.500kr t/r från Sverige, så något exceptionellt billigt alternativ blir det inte. Hoppas på en fantastisk produkt istället.

Sex månader kvar till trafikstart.
 

Airbuspilot

Medlem
Håller med, men det är vad jag tycker.
Har jobbat i Indien periodvis.
Air Serbia kan jag inte uttala mig om.
Uttrycker bara att jag själv inte skulle boka en sådan biljett.
Wet lease via m.m brukar inte fungera som utlovat på reguljär basis i vissa
länder. Det är min erfarenhet och vad jag tycker.

Mvh
 

Airbuspilot

Medlem
Kul för Serberna och Belgradsborna!

Håller med och jag vill inte dissa något land eller flygbolag. Efter många år i branschen så konstaterar jag att Wetlease är svårt på reguljär basis. Jet Airways har PW motorer på sina 330 isf RR vilket jag personligen skulle kunna tänka mig som ett problem. Kul att dom drar igång en ny linje och lycka till.
Dom kan inte i mitt tycke bli sämre än AA;) från min tidigare tråd.

Mvh
 
Håller med och jag vill inte dissa något land eller flygbolag. Efter många år i branschen så konstaterar jag att Wetlease är svårt på reguljär basis. Jet Airways har PW motorer på sina 330 isf RR vilket jag personligen skulle kunna tänka mig som ett problem. Kul att dom drar igång en ny linje och lycka till.
Dom kan inte i mitt tycke bli sämre än AA;) från min tidigare tråd.

Mvh
Ja dom måste väl börja nånstans med nånting och testa
 
Toppen