Senaste nytt

På väg till Köpenhamn i nästan tom kärra...

olo

Medlem
Trist. Inte så förvånad över låg beläggning. Det är vinterlov i Danmark, landet står still.
Det har inte synts på priset på mina biljettbokningar, så de misstänker jag att de höga CPH-priserna är snarare något skatt på att vara svensk och besöka Danmark, snarare än att danska företagare har det gott ställt..?

Det här hade passat bättre i tråden om CPH-priserna.
 

Agö

Medlem
Det har inte synts på priset på mina biljettbokningar, så de misstänker jag att de höga CPH-priserna är snarare något skatt på att vara svensk och besöka Danmark, snarare än att danska företagare har det gott ställt..?

Det här hade passat bättre i tråden om CPH-priserna.
Nä, priserna hålls aldrig nere till och från Köpenhamn med några få, välkända undantag. Göteborg tillhör inte dem.
 

Smuffe

Medlem
@olo Jag gjorde som vanligt, sökte både på SAS och Momondo, jämförde och insåg att istället för att betala runt 600-700kr på SAS så lade jag någon krona extra än hos OTA och bokade hos Odenresor online.
3 av 4 bokningar via Odenresor, ARN-GOT, GOT-CPH, CPH-OSL-LHR och den sista LHR-OSL-ARN genom Supersavertravel.
Totalt ca 3000kr i GO.
 

olo

Medlem
Supersavertravel
Nu brukar jag föja @agehall budord, men visst skiljer det stora pengar kan det gå att diskutera. Men om jag skulle göra ett undantag så skulle jag inte aldrig bryta mot det och välja en resebyrå som tillhör Etraveli! Det finns det allt förmånga tråkiga exempel på här på forumet om deras resebyråer. Odenresor kanske jag skulle våga mig på, resebyrå till trots.
 

Smuffe

Medlem
Jag bryter som oftast aldrig mot @agehall budord och till 99% bokar jag alltid direkt hos flygbolaget.
I detta fallet skulle det landa på någonstans över 1000kr mer direkt hos SAS.
Jag missade LHR-CPH/OSL-ARN med ett par dagar där det hade legat på 650-900kr och hade inte så mycket val. SAS skulle ha ca 2000kr för den biljetten sista veckan.
Odenresor har jag en bekant som startade resebyrån för en massa år sedan och skulle det strula sig så kan jag gå genom honom eller vem som helst som jobbar där. De löser det mesta och väntelistar om det skulle vara fullt.
 
  • Gilla
Reactions: olo

Johanna

Medlem
Det enda rätta i det läget är att köra bak Plus till rad 32 och låta Go sitta riktigt trångt på raderna 33-36.
Flög till Köpenhamn i lördags med morgonflyget. Då var vi inte många ombord och plus gick fram till rad 14 eller så. Själv hade jag rad 24 och mycket bekvämt med benutrymme.
 

Magnus_K

Medlem
Jag skulle till London för ett tag sedan och flög via CPH och det var ngn klämdag men vi var max 10 pers på flighten.
SK409 om jag inte tar fel.
 
Toppen